Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 262 total)
  • Author

impressive som alltid, hoppas ryggen inte klagar allt för möe denna vecka :)

keep it up killen, snart får man åka och hälsa på dig för ett ruggigt norrländskt rygg pass :emo-thumb

tompa wrote:
    fan lindmark kör ¨på nu, inget jävla klagande! haha…du ser inte ruhl klaga i sina videos..ne just det…ne men ärligt hem o ät det brukar hjälpa!

Nä, är inget klagade bara konstaterande över läget.
    Dagens pass fick betyg godkänt iaf.
    Tror det kommer passa rätt bra med diet, kroppen är inte iform nu för att jaga vikter den närmsta tiden. Bra tillfälle att ta det lite lugnare, möjligen öka repsen isf om det går.

Jag har i princip alltid ont ngnstans så jag är van hursomhelst :p

Mikael.H : Nä det verkar vara rätt lugnt. Ländryggen kändes fräschare efter vilan, vet ej vad som satt sig kring svanskotan men det har lugnat sig nu iaf.
    Blir alltid såhär när jag börjar dra loss med skivstångsrodden så det är dags för att lägga mer tid på andra övningar ett tag.

Lite krämpor är skitsamma, bara man lyckas balansera träningen så inga värre skador dyker upp som sedan håller i sig.

Ja du får ta dig upp till dem norrländska vidderna här ngn gång. Hehe
    Vart bor du själv?

mm jag håller med dig, att vara småsliten hör till när man kör hårt, name of the game, handlar om att lära sig vart balansen går så man ligger på gränsen men inte går över så man drar på sig nått rejält, angående stående rodd så är det helt klart en av dom mer slitsamma övningarna, kan få ruggig värk av den jag med men nu var det länge sen, peppar peppar :P

bor i västernorrland så im halfway there :)

Sinnessjuka vikter :) Lycka till med deffen lindmark!

mikael.H wrote:
    mm jag håller med dig, att vara småsliten hör till när man kör hårt, name of the game, handlar om att lära sig vart balansen går så man ligger på gränsen men inte går över så man drar på sig nått rejält, angående stående rodd så är det helt klart en av dom mer slitsamma övningarna, kan få ruggig värk av den jag med men nu var det länge sen, peppar peppar :P

bor i västernorrland så im halfway there :)

Ah ok så du är också en norrlänning iaf :D

Ja sedan har jag ofta ett sug efter lågreppare, vilket inte alltid är så nyttigt.
    Kan tänka mig att du klarar dig ngt bättre med 10 repparna.

Som sagt, bara man balanserar det så. Idag har jag en sjuk träningsvärk. Haha Var så trött igår, somnade med kläderna på när jag låg o kollade tv.
    Vaknade 03.30 och fick mig en chock när jag skulle rulla ur sängen o släcka av allt. Ngt mör :| :D

Xavier wrote:
    Sinnessjuka vikter :) Lycka till med deffen lindmark!

Tackar! :) Angående deffen så sätter jag nog igång med dietandet redan på måndag tror jag. Slarvat mkt med käket senaste dagarna och fått i mig alldeles för lite mat. Dags att få lite rutin på det hela.
    Ska slutföra kost programet nu ihelg. Börja hyffsat högt på kolisarna inledningsvis iaf.

Warrior wrote:
    Damn Lindmark! Your more of a BEAST than I tought!

Du får väl använda drag-remmar då! 100kg rodd med en hand… damn. ;) Man får sig en funderare vad man själv håller på med egentligen. Bebis-vikter you know!

Kör hårt med deffen nu, vill se någon bild på dej. Såg en på armen vet jag för länge sedan. Och du vet vad jag tyckte.

See youu!

/Warrior

Hehe, tackar. Ngn gång kanske man får kalla sig ”freak” också om man når dem höjderna i både massa och styrka :D

Gillar enarmsrodd i olika varianter, alltid varit mkt starkare där än i två arms varianterna. Känns som jag kan generera mer kraft, men att köra 1 set med en arm i taget känns dock mer slitsamt än 2 set skivstångsrodd :|

Hantelrodd vore en favorit att få börja köra igen om jag fått tillgång till större hantlar. Ryggen överhuvudtaget går rätt enkelt i jämförelse med andra muskelgrupper.

Dragremmar använder jag ju, men igår räckte dem inte till. Var som ngt svettbad el. ngt. Haha Fick inte grepp om ngt. Ska nog köpa sånt där pulver el. klister som torkar ut som man kan lägga på händerna. Förra sommaren höll jag på få en hantel i huvet när jag körde hantelpress av samma orsak.

En gripper ska nog också införskaffas plus lite vanlig grepp träning ska läggas in om jag får plats med det i programet. Skulle behövas, får ångra sig såhär i efterhand att jag inte tagit mer hänsyn till grepp styrkan när jag började träna. Har man svagt grepp så hjälper det ju inte hur mkt styrka man än har i resten av kroppen.

Bilder ska jag försöka hitta ett tillfälle att ta antingen till helgen el. i början på nästa vecka. ETt par iaf vore bra. Ska även väga mig :( och måtta.

Lindmark wrote:
    Ah ok så du är också en norrlänning iaf :D
    Haha Var så trött igår, somnade med kläderna på när jag låg o kollade tv.
    Vaknade 03.30 och fick mig en chock när jag skulle rulla ur sängen o släcka av allt. Ngt mör

haha du är fan skön du :) japp norrlänningar och rygg är en vinnande kombination :P måste vara all snö å den långa vinterperioden eller vad tror du

träna på, nu ska jag peppa inför ett ryggpass!!!!!!!!!! :p

mikael.H wrote:
    haha du är fan skön du :) japp norrlänningar och rygg är en vinnande kombination :P måste vara all snö å den långa vinterperioden eller vad tror du

träna på, nu ska jag peppa inför ett ryggpass!!!!!!!!!! :p

Haha ja det finns kanske ngn fördel med snö och lång vinter :p

Ja du vet att det förväntas PB ifrån dig idag :D

Dagens. Då jag hoppade över vaderna innan vila och baksida lår igår blev det minst sagt en hel del att köra idag. Passet blev nog iaf över 2 timmar.

Hantellyft åt sidan :
    7 reps med 24 kgs. Kändes ovanligt tungt :| Förmodligen för att det är länge sedan jag börjat ett pass med denna.
    ? reps med 21 kgs

Enarms hantellyft åt sidan :
    12 reps med 14 kgs

Press bakom nacken :
    Reppade på 50 kg
    Reppade på 80
    Reppade på 50 kg igen. Gillar inte denna övning, tog den idag som variation men direkt jag kommer ner i höjd med öronen så känns det som all kraft i axlarna är borta. Tycks inte passa mig alls. Troligen ngt med vinkeln där.

Hantellyft framåt :
    Reppade 2 set med 11 kgs.

Press i hammerstrength :
    17 reps på 70 kg – drop till 40 kg
    8 reps på 100 kg – drop till 70 kg – drop till 40 kg. Smärta ;)

Stående rodd med rep för trapzen :
    2 set

Cableshrugs, i sittande rodd maskin :
    Körde pyramid på 5 set. Mkt reps

Skivstångsschrugs bakom ryggen – hantelschrugs dropset :
    2 omgångar

Liggande bencurl. Körde intensivt och mkt reps. 4 st rest pause i första och 3 st i de 2 sista omgångar. Körde till fail, skakade loss i några sek och på igen osv. :
    17 reps
    ? reps
    7 reps

Raka mark :
    3 set reppade

Sittande vadpress. Likadant som för bencurlen, första blev dock för lätt och blev sammanlagt 9 set :|. Höjde sedan och blev 3 st rest pause i varje :
    36 reps
    17 reps
    14 reps
    11 reps
    7 reps

STående vadpress. 2 st Rest pause i varje :
    14 reps
    11 reps
    6 reps

Gav upp i att räkna sammanlagt antal set såhär i efterhand men tycks vara upp till 80 set :D

haha vilket sjukt pass mannen! bra kämpat, 100kg i hammerstrenght efter en press bakom nacken är grymt starkt!

det var länge sen jag pallade med några 2h´s styrkepass måste jag erkänna, iofs inget jag vill köra nuförtiden heller, men tummen upp för ett grymt pass av dig!

sorry btw, mäktade bara med ett riktigt pb idag men ett fick du iaf :emo-thumb

Du fick ditt betyg i din tråd iaf :p

Ja 2 timmars pass med högt tempo är inget jag heller föredrar direkt, ibland går det bra. Beror alltid på dagsformen.

Stripsetet med 100 kg i pressen som inledning gick trögt, helst första repset.
    Fick se ett litet stjärnfall framför ögonen efteråt.
    Press bakom nacke är en övning som suger har jag kommit fram till iaf, den passar inte mig. Nästa gång får det bli militärpress när jag varierar mig.
    Skitsvag där också då jag nästan aldrig kör den, men den känns bra mkt bättre iaf.

Kommer nog sänka volymen allmänt nu till deffen, vill inte riskera överträning under då. Sätter iaf igång med kostprogramet på måndag tror jag, ska färdigställa det ihelg. Kommer iaf gå in för att växa och sedan blir det som det blir. Har inga planer på att deffa mig riktigt hård nu utan tar det som det kommer, kan komma att bli i etapper. Återstår att se hur första rundan blir.
    Tappar jag för mkt styrka el. om jag verkar tappa mkt massa så lugnar jag bara ner mig, ingen stress direkt då det inte är ngn tävling el. liknande som väntar.

Nu ska jag iaf iväg och beställa en pizza

så jag kör med, bra form och så länge jag håller styrkan så kör jag på med deffen, men inget hets.

kanon start med pizza tycker jag :)

angående press backom nacken så kör jag aldrig den heller, sabbar mina axlar på nolltid känns det iaf som när jag kör den, får nån sjuk vridning i axlarna av den övningen, så press övningar får bli med hantlar, i frivikts maskiner eller med stång framför.

smaklig måltid :P

Ja det blev en liten mängd :p Ganska effektivt att köra ”rest-pause” för att få in en hyffsad mängd set på varje muskelgrupp utan att man behöver vara där i 5 timmar. Inget jag skulle ha lust att köra regelbundet direkt men har man ont om tid så :)

Mikael.H : Fan det blev favorit i repris idag igen :| Somnade framför tvn. Gått en massa timmar sedan jag åt sist så blir att dra i mig kesella innan det är sovdags, igen :p Börjar bli en dålig vana. Haha

:emo-thumb

bra timing på powernapen :P

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.