Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2006 at 18:52 #1014558Anonym anvandareMember
Ja verkligen, fin ”powernap”. Bara ett par timmar :p
Blev ingen träning idag som det var tänkt då träningspartnern är sjuk.
Nu blir det att kolla scary movie 4 och möjligen Mission impossible 3 om jag orkar. Plus lite godsaker som jag passar på att stoppa i mig innan dieten börjar på måndag
Suttit och finslipat på kostprogramet. Kommer köra 2 olika program för träningsdagar då jag försöker få ihop ngt pass i veckan med träningspartnern iaf vilket innebär olika träningstider och ett separat för vilodagarna. Kommer gå ut hyffsat högt som det ser ut nu på träningsdagarna.
Lär ligga kring 300 + på både kolisar och prottet och kring 50-70 g fett.
Betydligt lägre på vilodagarna.14 maj, 2006 at 21:37 #1014559Anonym anvandareMemberSmygbörjat på deffen
15 maj, 2006 at 16:27 #1014560Anonym anvandareMemberDe senaste 2 veckornas slarvätande visade sig på vågen.
Minus 2-3 kg. Vikten låg på 100-101 kg
Kommer inte tillåta mig att gå ner mer än 10 kg oavsett. Så kring 90 kg… förhoppningsvis ser det OK ut på den vikten.
Känner mig i övrigt äckligt tunn o klen för tillfället.
Vissa dagar ska man inte titta sig i spegelnDagens pass var ingen höjdare direkt. Svagare än jag varit tidigare i både biceps och triceps övningarna. Svårt att tro att jag bara tappat styrka så det beror möjligen på att jag inte kört dessa två övningar tungt på ganska länge.
Sittande hantelcurl med liten bakåtlutning :
4 rep med 28 kgs
9-10 rep med 21 kgs
Sedan ett superset mellan sittande och stående, reppade med 11 kgs.Enarms scottcurl :
? reps med 16 kgs
? reps med 11 kgsSkivstångscurl reppade 2 set
Hammercurl reppade 2 set
Enarms hantelextensions bakom huvudet :
4 rep med 32 kgs. Kändes verkligen extremt ostabilt och as tungt.
Ont i triceps fästet i högerarmen vid armbågen också.
Är van att träningspartnern passar här och ger mig hanteln innan setet så det kan ha bidragit till att det kändes som det gjorde idag.
? reps med 21 kgs
? reps med 21 kgsSmalbänkpress :
Reppade 1 set på 60 kg och 3 set på 80 kg. Väldigt smalt och håller kontakten hela vägen, stannar en bit ovanför bröstet. Tar fruktansvärt bra på triccarna.Scull crushers med hantlar :
2 högrep set med 11 kgsEnarms extension i cable i superset med enarms pushdown :
2 omgångarOmvänd pushdown – Pushdown, dropset :
4 omgångarHandledscurl bakom ryggen :
Reppade 2 set med 40 kg och 2 set med 60 kg. En hel del reps.Omvänd skivstångscurl 1 set
Omvänd cablecurl dropset alternerat med handledscurl i cable dropset :
4 omgångar av varjeTog ett par bilder men de flesta blev kassa pga ljuset.
Normalt sett skulle jag aldrig lägga upp ngn bild med mitt ansiktsuttryck under ett set men eftersom warrior var så modig att han inte censurerade sitt ansikte på poseringsbilderna så ska väl jag också våga lägga ut en ocensurerad.En avslappnad bild också. Skulle egentligen inte läggas in men tycker jag iaf ser hyffsat bred ut där så den får komma med :p
Tog ett par bilder på flickvännen också som jag kanske lägger upp ifall hon godkänner dem.
15 maj, 2006 at 17:00 #1014561Anonym anvandareMemberTvå bilder på frugan. Tränat 1,5 år.
15 maj, 2006 at 17:04 #1014562Anonym anvandareMemberfan lindmark, tjejen hade ju mer konturer på armarna än va du har :p
15 maj, 2006 at 17:11 #1014563Anonym anvandareMemberJohan81 wrote:fan lindmark, tjejen hade ju mer konturer på armarna än va du har :pJa jag är ju fet, vad förväntar du dig :p
15 maj, 2006 at 17:15 #1014564Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ja jag är ju fet, vad förväntar du dig :pJo men va fan, du är ju maffig! Fin massa! :up:
15 maj, 2006 at 17:27 #1014565Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Jo men va fan, du är ju maffig! Fin massa! :up:Tackar Ja men det behövs mkt mer Mitt mål att kunna ställa mig på scen o flexa lite är långt borta ännu.
Måste komma på ngt för biccarna, vaderna och låren. Som det ser ut nu så är det prioriteringsområdena. Det enda jag har, det är en del bredd över axlarna. Krävs väldigt mkt mer massa på låren för att få dem att se dugliga ut framifrån.Nåja, det är ett senare projekt. Ska plocka bort ett par kg fett iaf nu framöver och se hur det ser ut.
Ska du inte själv starta en journal? Vore intressant att se hur träningen och kosten ser ut inför din tävlingssatsning.
15 maj, 2006 at 17:47 #1014566Anonym anvandareMemberhäliga bilder mannen :bb: frugan var riktgt bra för bara 1.5 år träning :up:
15 maj, 2006 at 20:48 #1014567Anonym anvandareMembergrymt fighting face kapa några kilon så ska du se att motivationen går i topp, är enbart psyket som får en att tro att man sjunker ihop i början på en deff och axelbred var du definitivt.
hälsa frugan att det ser riktigt bra ut för hon :emo-thumb
15 maj, 2006 at 20:58 #1014568Anonym anvandareMemberFan vilken go bredd över axlarna :up:
15 maj, 2006 at 21:28 #1014569Anonym anvandareMemberMikael.H : Ja det brukar vara så. Jag vet tidigare för ett par veckor sedan då jag var i bättre form. Lyckas man tappa fett utan att tappa allt för mkt tryck ifrån musklerna så ser man ofta bara större ut, men det är ju en balansgång.
Fattar dock inte hur jag gått ner i vikt o slätat ut på samma gång. Haha :p
Nåja, imorgon ska all diet mat inhandlas sedan sätter det igång. Drar igång morgon promenaderna i slutet på veckan. Kommer köra mån-fre inledningsvis iaf.
Fightingface Ja jag garvar varje gång jag ser den bilden.
Jocke : Tackar! Bättre ska det bli också. Kul att se hur axlarna kommer se ut senare med lite hårdhet på.
16 maj, 2006 at 04:25 #1014570Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Tackar Ja men det behövs mkt mer Mitt mål att kunna ställa mig på scen o flexa lite är långt borta ännu.
Måste komma på ngt för biccarna, vaderna och låren. Som det ser ut nu så är det prioriteringsområdena. Det enda jag har, det är en del bredd över axlarna. Krävs väldigt mkt mer massa på låren för att få dem att se dugliga ut framifrån.Nåja, det är ett senare projekt. Ska plocka bort ett par kg fett iaf nu framöver och se hur det ser ut.
Ska du inte själv starta en journal? Vore intressant att se hur träningen och kosten ser ut inför din tävlingssatsning.
Jo det kommer, men precis som du så får jag sån jävla prestations-ångest.
”Man är inte stor nog, borde vänta ett år till… etc. etc.”
Men allvarligt talat, vad kan va bättre för utvecklingen än att ta sig i kragen och verkligen bekänna färg i tävlingsform?
Jag har bestämt mig för att försöka tävla i december, mycket kan hända på vägen men om inget konstigt händer så tänker jag ställa upp i C-BB. Minst på scenen eller inte, jag kan ju egentligen bara tävla mot mig själv och bli bättre.Summa summarum: Journalen kommer i början av Juli, måste ha en månad och ta det lugnt, har ju trots allt dietat i 16 veckor och ska dieta i 16 till inför tävlingen så behöver en liten paus för gott ätande också.
16 maj, 2006 at 07:38 #1014571Anonym anvandareMembersigurdXL wrote:Du ger riktigt bra med motivation, det ska du veta.Tackar, riktigt kul att höra
16 maj, 2006 at 07:41 #1014572Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Jo det kommer, men precis som du så får jag sån jävla prestations-ångest.
”Man är inte stor nog, borde vänta ett år till… etc. etc.”
Men allvarligt talat, vad kan va bättre för utvecklingen än att ta sig i kragen och verkligen bekänna färg i tävlingsform?
Jag har bestämt mig för att försöka tävla i december, mycket kan hända på vägen men om inget konstigt händer så tänker jag ställa upp i C-BB. Minst på scenen eller inte, jag kan ju egentligen bara tävla mot mig själv och bli bättre.Summa summarum: Journalen kommer i början av Juli, måste ha en månad och ta det lugnt, har ju trots allt dietat i 16 veckor och ska dieta i 16 till inför tävlingen så behöver en liten paus för gott ätande också.
Hehe, ja en paus för ätande är du välförkänt av. Riktiga bra resultat i din diet.
Classic BB bör du knappast ha några problem med. Helst överkroppen ser både hård och bitig ut. Har inte för mig du lagt ut så mkt bilder på benen?Håll dig bara skade- och sjukdomsfri så kan det bara bli bättre. Du har ju en del tid kvar tills det är tävlingsdags. Om du inte frossar alltför mkt i sommar :p Så lär du inte ha så mkt att plocka till tävlingsformen sedan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.