Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Vinterbulk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 maj, 2006 at 08:21 #1014573Anonym anvandareMember
meeeen Lindmark vi vill se riktiga posebilder nu
bara fram med kameran o ställt dig i skamvrån och fota16 maj, 2006 at 08:50 #1014574Anonym anvandareMemberMartin.P wrote:meeeen Lindmark vi vill se riktiga posebilder nu
bara fram med kameran o ställt dig i skamvrån och fotaSkamvrån blir passande iaf
Nja, jag har inget sug efter det men ska vid tillfälle ta några bilder efter bröstpasset i veckan. Det blir som planerat sista passet innan dieten sätter igång på allvar. Startar troligen en ny journal på samma gång.
Mått och allt ska också skrivas in då.18 maj, 2006 at 13:36 #1014575Anonym anvandareMemberSkitpass idag 👿 Kan börja med ett ny motto : No pain – No träningspass.
Pga psykisk trötthet, skolan som är knäckande för tillfället så tänkte jag köra hacksquat som inledning och blev direkt påmind varför jag aldrig kör den som första övning mer. Smällde till vid smalbenet vid första setet och är nu svullet och ömt. Blir att halta mig fram ett par dagar. Är det inte fästena så är det ngt annat uppenbarligen. Hacksquaten åker i sopkorgen permanent för min del.
Hacksquat :
4 rep 190 kg lade ner setet pga smärtan.
Reppade på 130 lade ner pga smärtan.Benpress. Superset mellan brett – smalt :
26 reps – 12 reps
höjde vikten 18 reps – 9 reps
höjde vikten 12 reps – 6 repsBenspark – Frontböj. Dagsformen var inget vidare, stress och dålig sömn på sistone. Kände redan efter första setet i benpressen att pulsen bland annat var så hög att det kändes som ngn klump som höll på hoppa ur halsen på mig.
20 reps – 8 reps. Helt färdig i kroppen, svajade som om jag var gjord av gummi el. ngt.
8 rep – några reps. Haha Höll först på falla bakåt när jag gick ut med vikten, sedan falla framåt på första repset och vid uppvägen på första kom jag upp snett o slog i ställningen Minst sagt vingligt.Gynekolog stolen. Reppade 4 omgångar med 1 RP i varje.
Enda övningen som kändes helt ok idag.Borde finnas ngn byggar tävling för oss vrak som går sönder konstant Istället för nisses vandringspris el. liknande så blir det Vrak pokalen som går till den som lyckats ta sönder sig flest ggr och ta sig tillbaks till gymet varje gång. Tror jag hade legat ganska bra till där. Haha
Nåja, nu har jag fått skriva av mig lite iaf. Återgå till pluggandet och hoppas på att morgondagens pass går bättre. Sista passet för denna träningscykel sedan sätter dieten igång fullt ut.
EDIT : Glömde skriva in magen också.
Sittande benlyft 4 set.
Crunches i maskin 6 set.18 maj, 2006 at 13:47 #1014576Anonym anvandareMemberSurt med skadan. Vila upp och ta nya tag
18 maj, 2006 at 13:54 #1014577Anonym anvandareMemberXavier wrote:Surt med skadan. Vila upp och ta nya tagVart ganska mkt vila på sistone jämfört med normalt.
Det som är surt är att jag får plocka bort så många övningar.
Knäböjen t.ex. har ju rykt helt och hållet. Frontböjen fungerar men orsakar också problem av o till.Och att bara köra högrep 20-30 reppare är inget alternativ då jag vill få lite storlek på låren.
Nåja, bara att försöka anpassa träningen allteftersom. Möjligen får det bli en del föruttröttning för att kunna köra exempelvis frontböjen med lägre reps.
Förhoppningsvis sänker inte det effekten alltför mkt även om jag misstänker det.Får ta hämnd på min klena kropp genom att ladda extra mkt inför bröst passet imorgon. Hehe
18 maj, 2006 at 16:28 #1014578Anonym anvandareMembersigurdXL wrote:Underskatta inte widowmakerDär sade du ngt. Letat efter ngt nytt att testa, har du ngn länk så jag kan läsa på lite mer? :up:
19 maj, 2006 at 13:55 #1014579Anonym anvandareMemberDagens pass gick inge vidare inledningsmässigt. Jag vet inte vad jag ska göra åt min bänk teknik. Problemet ligger vid nersläppet. Det går för sakta och ofta hamnar stången fel. Vet ej om det beror enbart på vikträdsla och osäkerhet.
Alla tips angående detta för att uppnå ngn förbättring är välkomna iafBänkpress :
2 rep på 150 Bör klara minst 4 rep här och hoppades på 5 iaf.
Blir som en berg och dalbana styrkemässigt när jag inte kan hantera stångjäveln rätt.
9 rep på 120 kg
6 rep på 120 kg. Gick klart bättre här men gjorde ett par missar iaf.Lutande bänk :
Öhm, 10 rep på 100 kg tror jag första blev.
7 rep på 100 kg.Hantelpress :
12 rep med 32 kgs. Helt slut i axlarna här.
7-8 rep med 42 kgs. Gick bättre här, men så grym pump att axlarna tog slut före bröstet.Lutande flyes :
Reppade långsamma med 11 kgs
9 reps med 21 kgsEnarms press i maskin :
En massa reps på 25 kg/arm.
9 reps med 40 kg/arm.Lutande bänk i smith :
26 reps på 50 kg sedan RP – 18 reps – 9 reps – 5 reps
21 reps – 17 reps – 11 reps – 7 reps – 3 reps
17 reps – 12 reps – 7 repsCablecrossover dropsets :
Reppade 2 omgångar.Riktigt härligt pass frånsett min usla bänkning i början.
Känner mig helt slut i hela kroppen nu.
Hade behövt ett par timmar sömn men blir ett par timmar plugg istället -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.