Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 262 total)
  • Author

Triccar. Skulle kört underarmar också men det hanns inte med.

Enarms hantelextension bakom huvudet :
    6 reps med 21 kg:s hantel.
    3 reps med 24 kg:s.
    14 reps med 14 kg:s.
    Kändes ovant med denna övning och smått vingligt, men det blir väl bättre allteftersom då denna får vara första övning ett tag framåt.

Scull crushers i superset med smal bänkpress, ngt långsammare reps än normalt. Riktigt strikta :
    Reppade med 30 kg.
    11+1 forced på 40 kg.
    7+2 forced på 40 kg.

Enarms kickbacks :
    14 reps med 16 kg:s.
    9 reps med 16 kg:s.

Pushdowns. Supersets mellan brett grepp och smalt vinklat :
    14 reps
    7 reps
    5 reps

Dagens pass avklarat och nu några dagars vila.

Hantellyft åt sidan :
    4 reps med 28orna
    6 reps med 21orna

Framåtlutande enarmsluft åt sidan :
    5 reps med 34orna.
    9 reps med 21orna.

Press i hammerstrength maskin :
    17 reps på 80 kg.
    9 reps på 110 kg.

Stående rodd med v-handtag :
    Reppade 2 set.

Sedan lite pumpande för biccarna. Nytt program ska påbörjas efter vilodagarna.

Tränade ensam och hade ingen som kunde ta bilder, blev dock 2 snabba bilder för att kika om sugrören har vuxit ngt. Kasst ljus och slät som fan men det får duga :p

Ta ett fota d

Vilken stark och söt tomte ;)

gurgel wrote:
    Ta ett fota där du står med 28orna i hantellyft åt sidan istället de skulle jag vilja se :D

Strikt kör du inte pöjk :D

Slängandes med för tunga vikter, om du ens slänger upp dem kommer göra att du blir mer skadad. :bb2:

Har jag skrivit att det är super strikta reps? Tror inte det.
    Lite gung är det alltid om jag går ner under 6 reps, så länge vikten går upp och det känns i utsida axlar och ingen annanstans så fungerar det. Jag blandar allt i princip, lite smått ostrikt till väldigt långsamma reps och samma sak i repsomfånget. Har testat i princip vartenda träningssätt och har rätt bra koll på vad som fungerar för min egen del.

Jag förstår inte riktigt ditt argumenterande i min tråd. Tror du jag försöker skryta om några vikter el.? Jag har mer självkritik än så. Mina mål för vad jag tycker vore ”ok” för mig att ligga på både i styrka och kroppsstorlek är mål jag realistiskt sett inte lär komma i närheten av.

Jag kör med piss vikter och du har svårt att tro på vad jag skriver? :D

Emma wrote:

Tack min egna sötnos ;) :D

Att köra på 20 orna (enkelt) är inga piss vikter i hantel lyft åt sidan. De gjorde casaba i hans tråd också, såg rätt tungt ut iof hade han nog kört lite innan de också. Men om du kör halv strikt på 25 orna är du med all säkerhet ett underbarn :emo-thumb.

Ja jag tycker de är lite konstigt att du kör på nästan samma vikter i hantel lyft åt sidan som du kör hantelpressar :| . De kan inte vara så svårt att förstå.

Sen att du skrivit att du har skador i axlarna borde få dig till att inte svinga med vikterna :) . Men så klart gör du som du vill.

Ja jag tycker somliga vikter låter mycket konstigt, tex dina vikter på skivstångscurl med 80 kg de är rätt så saftiga vikter. samt 28 orna i hantellyft åt sidan ;)

jag tvivlar inte att du kör på dina vikter men hur de ser ut eller om du ens får kontakt betvivlar jag dock. Men som sagt jag vet att de finns folk som av naturen bara är jäckligt starka. kanske är du en av dem.

Ta de nu inte som jag betvivlar dig men de skulle va skoj med lite bilder då de inte är några vanliga vikter du slänger runt med på gymmet. De borde du vid dehär laget ha märkt eller kör alla lika tungt där du tränar :) .

Följer den med intresse då du verkar stark… :nerd-tb:

Må gott och ha en trevlig jul :bb2:

gurgel wrote:
    Att köra på 20 orna (enkelt) är inga piss vikter i hantel lyft åt sidan. De gjorde casaba i hans tråd också, såg rätt tungt ut iof hade han nog kört lite innan de också. Men om du kör halv strikt på 25 orna är du med all säkerhet ett underbarn

Ja jag tycker de är lite konstigt att du kör på nästan samma vikter i hantel lyft åt sidan som du kör hantelpressar . De kan inte vara så svårt att förstå.

Sen att du skrivit att du har skador i axlarna borde få dig till att inte svinga med vikterna :) . Men så klart gör du som du vill.

Ja jag tycker somliga vikter låter mycket konstigt, tex dina vikter på skivstångscurl med 80 kg de är rätt så saftiga vikter. samt 28 orna i hantellyft åt sidan ;)

jag tvivlar inte att du kör på dina vikter men hur de ser ut eller om du ens får kontakt betvivlar jag dock. Men som sagt jag vet att de finns folk som av naturen bara är jäckligt starka. kanske är du en av dem.

Ta de nu inte som jag betvivlar dig men de skulle va skoj med lite bilder då de inte är några vanliga vikter du slänger runt med på gymmet. De borde du vid dehär laget ha märkt eller kör alla lika tungt där du tränar :) .

Följer den med intresse då du verkar stark… :nerd-tb:

Må gott och ha en trevli jul :bb2:

Har alltid varit svag i pressar av ngn anledning, helst hantelpress. Jojo, sedan beror det på vad man anser som ”strikt”. Kör man exempelvis riktigt sakta så är det ju inga vikter att tala om. Skivstångscurlen är ju inte heller helt strikt. lite gung är det, men jag gör ofta så periodvis. höjer vikterna och kör lite ostriktare. Det ger ändå en överbelastning som för min del fungerat. Det håller såklart inte i längden, likaså håller det inte att köra lågrep till failure i längden.

Skadan i axlarna sitter mellan främre delen och bröstet och i supra spinatus. Kan få känningar där även nu om jag t.ex. går tyngre på dips el. vanlig bänkpress. Har slitit av bröstmuskeln en gång och det var fan ingen höjdare. Jag är naturligt vek och svag i kroppen så vissa övningar pallar inte min kropp. Tyvärr tar det sin tid att hitta vilka övningar det handlar om och att inse det själv. Det är lätt att vara för envis för ens eget bästa. Bänk t.ex. är ju kul att vara stark i. När jag låg kring 170 tänkte jag att nu är det inte långt till 200, men sedan blev det berg o dalbana med alla skador. Samma sak med marklyften. Kom ganska snabbt till 230 sedan började ryggen krångla så mkt att jag sällan kör den övningen, benen var för svaga så ryggen fick ta för mkt stryk.

Ska jag nämna mina nybörjar stats blir det ganska skratt retande :D 6 kgs hantlarna för biccarna, 35 i bänk, körde ngn rep med stången i skivstångsrodd. Dock var ryggen för svag för att jag skulle kunna luta framåt längre än ngn sek.

Visst kör jag tyngre än de flesta på mitt gym, men så finns det inte spec. många hårdsatsande på gymet och man har en tendens att att alltid jämföra mig med såna som ligger flera steg före. Därför jag menar att jag alltid lär köra med piss vikter och vara löjligt liten oavsett hur långt fram jag tar mig troligen :D

”K

gurgel wrote:
    ”Kör man exempelvis riktigt sakta så är det ju inga vikter att tala om” .. hajade inte riktigt, men om du kör sakta på vikterna borde de logiskt bli tyngre än om du svingar dem. med de vill du alltså säga?. att de är inga vikter för du kör sakta på dem ;) de är fortfarande tunga vikter om än tyngre .

min mening var just den att inte ens många på elit nivå kör på dina vikter… :) . Vet dock inte vad du menar med jämföra med andra som är bättre. de kan inte vara så många som kör på de vikterna om ens någon på dit gym, eller för den delen i resten av landet :). iaf inte många bb… kanske styrkelyftare eller strongmen vad vet jag. Men annars är de föga få som äntrar de vikterna.

Du får förlåta mig men på internet måste man nästan bevisa att man klarar vikterna med bilder, alt med en kamera sekvens. Annars tror jag inte de är många som tror på dig, jag gör de iaf inte.

Några foton så blir jag lyrisk :bb3:

nä nu ska jag slut förstöra din hardcore tränings journal. Jag har iaf sagt mitt hoppas iaf foton kommer. Jag ska va den första att gratulera dig :worship:

/gurgelius

Är det en enda övning du hakar upp dig på? :D
    Vet inte hur du kunde missuppfatta det jag skrev om långsamma repetitioner. Ingen vikt att tala om menas att det blir inte mkt vikt på stången helt enkelt.
    Man kan som sagt göra en vikt så tung man vill att den ska bli, kör man extremt långsamt får man dra av rätt mkt på träningsvikten. Exploderar man upp en vikt med lite gung så får man självklart inte samma kontakt men så länge jag känner övningen där den ska ta så fungerar det.

Orkar dock inte förklara mig mer då detta känns rätt onödigt att fylla tråden med. Jag skriver denna tråd främst för att jag själv ska hålla koll på vad jag sysslar med och kunna se tillbaks. Självklart är kommentarer el. frågor välkomna men denna diskussion är onödig att fortsätta.

Vid tillfälle kommer det bilder, jag är dock inte den som tar bilder när det finns andra på gymet så det kan dröja.

xRickardx : God jul på dig med! Ska försöka få i mig lite kvalitets kalorier kommande dagar innan träningen drar igång igen :p

Första passet efter några dagars vila. Ska försöka få lite rutin på träningen och ätandet igen efter nyår.

Axelpress i maskin :
    1 rep 160 kg :bb3: :D Gick fint. Satsade visserligen på 3 rep men hursomhelst en ökning. Vet ej vad maskin vikten är men räknar den på 10 kg minst.
    4 reps på 130 kg.
    11 långsamma reps på 80 kg. Smärtade skönt.

Stående Militärpress :
    2 rep på 70 kg sedan fick jag kramp i ryggen och var tvungen att lägga tillbaks stången :D 4e gången jag kör denna övning sedan träningsstarten så det är fruktansvärt vingligt och osäkert.
    Har troligen rejält med kilon att hämta här såfort jag får in en hyffsad teknik.
    Reppade på 50 kg.

Hantellyft åt sidan dropsets :
    8 reps med 16 kg:s. 16-11-6.
    11 reps med 11 kg:s. Långsamma och behöll kontakten hela tiden, gick ej ner hela vägen. 11-6.

Hantellyft framåt dropsets :
    Reppade med 16 kg:s. Likadan ordning som ovan.
    Reppade med 11 kg:s. Likadant som ovan.

Framåtlutande enarms lyft åt sidan i cable, dropset.
    1 omgång.

Omvänd pec deck 2 set.

Sedan några set för trapzen.

Imorgon är det framsida lår och vader som är inplanerat att köra iaf.

Idag var det tr

Kommer möjligen inte skriva upp alla pass, på nyårs aftonen kördes det iaf ett armpass.

Dagens pass såg ut såhär

Marklyft :
    1 rep 230 kg.
    3 rep 180 kg.

Djupa mark stående på pall :
    Reppade 2 set på 120 kg.

Raka mark :
    Reppade 2 set på 70 kg. Går ej hela vägen upp i denna och helt raka ben.

Liggande bencurl :
    Pyramid. 6 set + 2 dropsets.

Sittande enbenscurl i cable, dropsets. Flummigt att köra i cable och möjligen inte särskilt effektivt, men är ngn variation iaf :
    Reppade 2 omgångar.

Slutsats från detta pass är att jag behöver satsa mer på marken. Kände mig svag o kass. Fick ont på alla möjliga ställen o tekniken sög. Har en vana att dra mer med ryggen än benen. Ska bli intressant att köra marken regelbundet och se var det kan leda.

Emma wrote:

han är min ;)

missat att du har en journal här mannen :up:

MVH pommefritten (smalfet)

Johan81 wrote:
    han är min ;)

missat att du har en journal här mannen :up:

MVH pommefritten (smalfet)

Jag blir ju rörd av ditt flirtande 😮 :D

Du får kika in här o skriva ngt upplyftande när det går trögt :p

Nu ska jag bara få igång rutinerna med träning o mat så kanske jag hinner lägga på mig lite innan det är dags för att skala av lite av fläsket.

Tog några bilder idag och armarna växer då definitivt. Så framåt går det väl även om det i princip kryper el. ålar sig fram :D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.