Vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 262 total)
  • Author

Idag var det dags för lite legs. Vart sjuk ett tag så de här två första passen kändes rätt konstigt i kroppen. Hög puls redan vid uppvärmningen.
    Tycks dock ligga stadigt på vikterna fast jag tappat en del kroppsvikt.
    Sjuk träningsvärk i hela ryggen så blev inga vanliga böj idag.

Fronböj :
    Några reps på 90 kg. Fortfarande kass teknik o väldigt vingligt men finns nog mkt kg att hämta när tekniken sitter. Gillar denna fast det innebär hälften av vikterna jämfört med vanliga böjen :|
    Reppade på 70 kg
    Reppade på 70 kg.

Benpress :
    Pyramid på 3 set upp till 330 kg sista set och 20 reps.

Liggande bencurl :
    3 set pyramid.

Det var det. Börjar lugnt volym mässigt. Lär ändå få sådan träningsvärk av mitt lilla avbrott så jag haltar några dagar framöver.

Lindmark wrote:
    Zertzer böj. Kör ej ofta pga att den har en förmåga att ge stryk åt bicepsen men idag var det dags igen :
    Reppade på 70 kg.
    5 reps på 100 kg.

Kan du förklara / beskriva hur man utför en ”Zertzer böj” ? Never heard of it…

Leroy Brown wrote:
    Kan du förklara / beskriva hur man utför en ”Zertzer böj” ? Never heard of it…

Det var en utmaning att hitta ngn bild. Som tur var hade polaren 2 bilder som duger till att beskriva övningen.

Ingen höjdare att köra för ofta då i mitt fall biceps, underarmar och fästen tar en del stryk.

Ser ut som du kör hårt här ;) det är rätt växa är kul :up:

jocke wrote:
    Ser ut som du k

Så du har också varit sjuk :( jag har haft mag sjuka nu i helgen så jag har levt på blåbärs soppa ett par dagar 👿 och det är ju ingen massa mat :whistle: men men sånt är livet ;)
    Min diet började den 1: januari och då med bra mat i större mängd och det kommer jag fortsätta med tills att jag inte tappar fett då kommer jag dra ner lite åt gången, mycket protein blir det
    Lycka till med din diet :up: och fortsätt kör hårt

Dagens pass gick inte spec. bra. Svårt att köra ordentligt med sjuk träningsvärk i biceps, underarmar och rygg.

Hantellyft åt sidan :
    8-9 rep med 21 kgs
    Reppade med 16 kgs

Press i maskin, reppade :
    70 kg
    70 kg
    100 kg

Hantellyft framåt 2 set

Stående vadpress

Sittande vadpress

du får skylla dig själv när du varit sjuk :D

Johan81 wrote:
    du får skylla dig själv när du varit sjuk :D

Haha just det :p

Gårdagens pass då

Triccar och trapz

Enarms hantelextensions bakom huvudet :
    2 set med 21orna. Kommer ej ihåg reps antal.

Smal bänkpress :
    Reppade med 60 kg.
    Testade här att släppa ner stången lite högre upp och ej ända ner. Fick riktigt bra tryck i triccarna. Höll emot ordentligt på nervägen, 7 rep på 100 kg.

Smal bänkpress med ez stång :
    Reppade på 50 kg.
    Reppade 2 set på 70 kg.

Enarmspushdowns. Superset mellan omvänt och vanligt grepp :
    2 omgångar.

Hantelschrugs 2 set.

Skivstångsshrugs 2 set.

Enarms schrugs i cable, dropsets 2 omgångar.

Dagens då. Biccar, underarmar och baksida axlar-rotator cuff

Sittande hantelcurl med bakåtlutning :
    Reppade 2 set med 21orna.

Stående hantelcurl :
    Reppade 1 set med 21orna.

Hammercurl :
    1 set med 21orna.

Scottcurl :
    Några reps på 40 kg.

Enarms scottcurl :
    Reppade med en 11a.

Räknade ej reps utan bara matade på. Trist att bry sig om vikterna när man vet att man tappat i styrka.

Sittande handledscurl i superset med omvänd skivstångscurl :
    3 omgångar.

Enarms framåtlutande hantellyft åt sidan :
    5 reps med en 32 kg:s.
    Reppade med en 16 kgs

Enarms axelrotering i cable, om det nu är vad övningen heter. Kommer ej ihåg. 2 olika vinklar och 3 set.

Enarmsframåtlutande lyft åt sidan i cable 1 set.

Omvända schrugs bakpå i smith dropsets :
    Reppade 2 set med 50 kg.

Det var det! Redan träningsvärk i baksida axlar och det är 1-2 timmar sedan passet :|

:emo-thumb haha bra pass mannen

själv har jag ångest, from idag blir det nerdragning med kolisar och fett och mer kardio, viktnedgången har gått så segt sista 3v

Ja du måste vara i form nästa gång vi cs annars blir du skyldig mig 4 kg protte pulver. Det bör väl vara bra motivation? :D :p

Benpass idag. Det gick rätt så bra :)

Frontböj :
    4 rep på 110 kg. Ej till failure. Där ser man när tekniken börjar komma, vikterna åker upp direkt. Bör finnas mkt att hämta fortfarande.
    Höll på tappa stången sista repet men det är bara att nöta på.
    12 reps på 70 kg.
    9 reps på 70 kg.

Knäböj :
    11 reps + 1 forced på 110 kg. Körde farbror kålman stil. Gick ej upp helt upp på de första 9 repsen. Förutom att det tar bättre så märker jag även hur kass kondis jag har :p
    4 reps på 150 kg. Märktes att det varit några set böj innan, fanns inte mkt till kraft här :|

Benpress. Brett – smalt – Hacksquats smalt. Trisets alltså. Körde lite mindre vikt än vanligt och vek ut knäna i varje rep. Djupare går det inte att köra :
    16-17 reps + 3 forced på 230 kg.
    10-12 reps + 3 forced
    6-8 reps + 4 forced. 4 forced reps i varje set av trisetet.

Liggande bencurl :
    Reppade 3 set.

Ryggresningar :
    Reppade med kroppsvikt.
    4 reps med 50 kg.
    Reppade med 25 kg.

Enbens bencurl :
    Reppade 2 set med 3 forced reps i varje.

Hej

Du är stark! har du tänkt tävla nått iår ?

Vanessa Frykman wrote:
    Hej

Du är stark! har du tänkt tävla nått iår ?

Hejsan!

Tackar :)

Nä jag hade tidigare tankar på att hinna tävla som junior men blev sjuk så det blev ej av. Haft mkt problem med skador och varit sjuk av o till i 2 år så det har varit som en berg o dalbana. Lagt om träningen en hel del så skademässigt har det varit lugnt ett tag vilket är skönt.
    Mer volym på ben och armar så kan jag börja fundera på tävling. Nästa år kanske om detta år går bra :) :bb:

Hur går det själv då?

Jahapp. Ännu ett dåligt bröstpass. Berg och dalbane effekt som vanlig då jag vart sjuk. Är väl över 3 veckor sedan senaste passet.
    Väldigt motiverande att veta att jag kört 6-7 reps på 140 i lutande bänk 7-8 månader sedan och idag 3 rep på 120 kg :(
    Av alla muskelgrupper är det bröst som gått absolut sämst att komma tillbaks
    i.

Hädanefter kommer jag dock endast fokusera på att låta musklerna jobba så hårt det går istället för viktökningar. Annars blir det samma veva igen med smärtor i armbågarna och slitna fästen. Superstrikta och kontrollerade reps hädanefter alltså… ngn motivation för att än en gång försöka bli ”stark” i bänk finns då inte.

Lutande bänk :
    3 reps 120 kg
    7-8 reps 100 kg

Hantelpress :
    Reppade 2 set med 42orna.

Lutande flyes :
    2 set med 21or. Långsamma reps.

Cableflummande 4 set.

:(

Nä jag längtar till att få köra rygg imorgon o glömma detta pass.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.