15 år

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej, jag väger 57kg och är 170 lång, kan som max bänka 60 , och i hantelcurls max 15 kg.

Är det bra eller dåligt? (gymmat en månad)

Det är väl rätt bra resultat med tanke på att du inte kan ha så mycket muskelmassa om du är 170 och väger 57 kg.

Är i samma ålder och längd, tar inte så mkt mer lå 70kg:) bara att fortsätta träna.

Hade du frågat dig själv samma sak för två månader sen så tror jag nog du hade tyckt att styrkan var helt okej.

Om du ställer samma fråga till dig själv om ett halvår kommer du inte att bli imponerad alls.

Kort svar: Det beror på.

Kör så det ryker, grabben. :)

Jag är samma längd och när jag var 15 bänkade jag INTE 60kg kan jag säga, så kör på och ett viktigt tips: Stagnera inte, om du slutar öka så ge dig fan på att lösa vad problemet än kan vara

Tack för svaren :)

Vem bryr sig om hur mycket man kan ta i hantelcurl? jag kan köra 25kg x8 i hantelcurl men kör oftast lägre för så bra kontakt som möjligt , hantelcurl är ingen övning man behöver gå speciellt tungt i. Men lycka till med bänkpressen.

Jag kör aldrig tungt i hantelcurl heller tycker bara att man får svinga upp skiten då! och tappar då helt och hållet kontakten med muskeln.

Sålänge armbågarna inte rör sig bakåt och man går ner hela vägen brukar det svida även på låga vikter

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.