15 år och frivändningar

Home Forums Allmänt om gymträning 15 år och frivändningar

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej Body.se!

Jag är 15 år och är 1.73 lång och väger 58 kg!
    När jag började på tennis tvingade min pappa mig till att styrketräna lite, jag var då tunn och spinkig, vi gick ner i källaren och körde frivändningar, första gången maxade jag mig och jag klarade en vikt på 27 kg, då ingår också att jag ska få stången över huvudet!

Och så höll vi på 2 ggr i veckan och vi ökade värje gång, nu 3 månader senare lyfter jag 40 kg, över huvudet också!

Jag märker stora resultat bygg mässigt och styrke mässigt, är det någonting att skryta över eller klarar en regular bonde i min ålder 50 kg?

jag vill gärna få lite tips på övnigar som ger resultat på armar och bröst, tack för mig, Tackar för svar!:up:

det är la bra!

armar och bröst, skivstångs curls, skitstångsrodd och bänkpress (du får inte glömma ryggen, du kommer bli framåt-roterad i axlarna om du bara tänker armar och bröst).

Kör ungefär lika mycket rygg som bröst för att förhindra detta,

Fortsätt med att köra stången över huvudet och frivändningar med! :)

40kg i stöt är klart godkänt för en 15-åring. Många som går på idrottsgymnasium kör bland annat frivändningar eller hela vändningen + stöten under sina fyspass för att det är en riktigt bra övning :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.