Home › Forums › Allmänt om gymträning › 3 dagar upplägg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 september, 2011 at 07:34 #52082Anonym anvandareMember2 september, 2011 at 07:34 #126994Anonym anvandareMember
Hej
Har tänkte börja på ett nytt schema på måndag
måndag: styrka (bröst, axlar, triceps, mage)
onsdag: uthållighet: (hela kroppen)
fredag: styrka (biceps, rygg, ben)
På styrkepassen kör jag 4 rep x 4 set och på uthållighetspassen kör jag 10 rep x 3 set.
Jag var nämligen hos sjukgymnast igår och han rekommenderade att jag kör minst 1 dag i veckan hela kroppen och satsar på uthållighet.
Peter
2 september, 2011 at 07:51 #126995Anonym anvandareMemberOch du vill ha respons på vad?
2 september, 2011 at 08:15 #126996Anonym anvandareMember3set a 10 reps är väl knappast uthållighet Eller.. det är ju relativt
Du kan ju köra skivstångskomplex annars
6reps marklyft
6reps skivstångsrodd
6reps frivändningar med stöt över huvudet
6reps knäböj
6reps good moorningsAllt körs med samma skivstång i ett svep! Vila ca 1-2minuter och kör igen, totalt 3-4 omgångar
Börja med stången (20kg) och arbeta dig uppåt med 2.5 – 5kg / set och och pass tills du hittat ”din nivå”
Vad mer? hmmmm
Roddmaskin som finns i ”uppvärmningsavdelningen”, du kan köra 3x500meter så fort du bara kan!
Sen räcker ju att köra armhävningar (push ups) 3xmax sen har du nog täckt in det mesta!
Om du dessutom har löpband som du kan luta på gymmet, luta upp det rejält (ca 30grader) och gå en promenad ca 15-20 minuter så tränar du vaderna som satan med!
Kör hårt!
2 september, 2011 at 15:00 #126997Anonym anvandareMembermysglenn wrote:3set a 10 reps är väl knappast uthållighet Eller.. det är ju relativtDu kan ju köra skivstångskomplex annars
6reps marklyft
6reps skivstångsrodd
6reps frivändningar med stöt över huvudet
6reps knäböj
6reps good moorningsAllt körs med samma skivstång i ett svep! Vila ca 1-2minuter och kör igen, totalt 3-4 omgångar
Börja med stången (20kg) och arbeta dig uppåt med 2.5 – 5kg / set och och pass tills du hittat ”din nivå”
Vad mer? hmmmm
Roddmaskin som finns i ”uppvärmningsavdelningen”, du kan köra 3x500meter så fort du bara kan!
Sen räcker ju att köra armhävningar (push ups) 3xmax sen har du nog täckt in det mesta!
Om du dessutom har löpband som du kan luta på gymmet, luta upp det rejält (ca 30grader) och gå en promenad ca 15-20 minuter så tränar du vaderna som satan med!
Kör hårt!
Tack för tipset!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.