3 dagar upplägg

Home Forums Allmänt om gymträning 3 dagar upplägg

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej

Har tänkte börja på ett nytt schema på måndag

måndag: styrka (bröst, axlar, triceps, mage)

onsdag: uthållighet: (hela kroppen)

fredag: styrka (biceps, rygg, ben)

På styrkepassen kör jag 4 rep x 4 set och på uthållighetspassen kör jag 10 rep x 3 set.

Jag var nämligen hos sjukgymnast igår och han rekommenderade att jag kör minst 1 dag i veckan hela kroppen och satsar på uthållighet.

Peter

Och du vill ha respons på vad?

3set a 10 reps är väl knappast uthållighet :P Eller.. det är ju relativt ;)

Du kan ju köra skivstångskomplex annars

6reps marklyft
    6reps skivstångsrodd
    6reps frivändningar med stöt över huvudet
    6reps knäböj
    6reps good moornings

Allt körs med samma skivstång i ett svep! Vila ca 1-2minuter och kör igen, totalt 3-4 omgångar :)

Börja med stången (20kg) och arbeta dig uppåt med 2.5 – 5kg / set och och pass tills du hittat ”din nivå”

Vad mer? hmmmm

Roddmaskin som finns i ”uppvärmningsavdelningen”, du kan köra 3x500meter så fort du bara kan!

Sen räcker ju att köra armhävningar (push ups) 3xmax sen har du nog täckt in det mesta!

Om du dessutom har löpband som du kan luta på gymmet, luta upp det rejält (ca 30grader) och gå en promenad ca 15-20 minuter så tränar du vaderna som satan med!

Kör hårt!

mysglenn wrote:
    3set a 10 reps är väl knappast uthållighet :P Eller.. det är ju relativt ;)

Du kan ju köra skivstångskomplex annars

6reps marklyft
    6reps skivstångsrodd
    6reps frivändningar med stöt över huvudet
    6reps knäböj
    6reps good moornings

Allt körs med samma skivstång i ett svep! Vila ca 1-2minuter och kör igen, totalt 3-4 omgångar :)

Börja med stången (20kg) och arbeta dig uppåt med 2.5 – 5kg / set och och pass tills du hittat ”din nivå”

Vad mer? hmmmm

Roddmaskin som finns i ”uppvärmningsavdelningen”, du kan köra 3x500meter så fort du bara kan!

Sen räcker ju att köra armhävningar (push ups) 3xmax sen har du nog täckt in det mesta!

Om du dessutom har löpband som du kan luta på gymmet, luta upp det rejält (ca 30grader) och gå en promenad ca 15-20 minuter så tränar du vaderna som satan med!

Kör hårt!

Tack för tipset!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.