3-Split, fler set ?

Home Forums Allmänt om gymträning 3-Split, fler set ?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Måndag (Ben, rumpa, vader och mage.)

Knäböj
    Benpress
    Stående vadpress
    Crunches

Onsdag (Bröst, axlar och tricep)

Bänkpress
    Snebänkpress alt. Sned hantelpress
    Millitärpress
    Liggande triceppress

Fredag (Rygg, bicep, mage och underarmar)

Marklyft
    Latsdrag
    Sittande rodd alt. Hantelrodd
    Skivstångscurl alt. Hantelcurl
    Liggande benlyft

Ungefär såhär ser mitt schema ut just nu, har precis börjat träna igen och är nästan helt ny inom området. Borde jag lägga till mer sets per muskelgrupp, och har ni nå tips på vad jag ska lägga till ? Just nu är schemat bara ganska basic för att få in tekniken osv men vill inte ligga på för lite set :)

Målet med träningen är självklart att bygga muskler så kommer nog köra 3×6 per set och har tankar på att köra 5-split då jag kommit in i träningen lite mer. Tar gärna emot synpunkter och tips på förbättringar så jag vet om det är något jag kan ändra på till det bättre ?

Finns det någon annan roligare övning än latsdrag, som alltså inte är i maskin ? Som sagt tips motages varmt.
    Vänliga Hälsningar
    Pageup :up:

Pageup wrote:
    Målet med träningen är självklart att bygga muskler så kommer nog köra 3×6 per set

Inget som säger att 6rep bygger mer muskler än 10rep … Periodisera!

Pageup wrote:
    Måndag (Ben, rumpa, vader och mage.)

Knäböj
    Benpress
    Stående vadpress
    Crunches

Onsdag (Bröst, axlar och tricep)

Bänkpress
    Snebänkpress alt. Sned hantelpress
    Millitärpress
    Liggande triceppress

Fredag (Rygg, bicep, mage och underarmar)

Marklyft
    Latsdrag
    Sittande rodd alt. Hantelrodd
    Skivstångscurl alt. Hantelcurl
    Liggande benlyft

Ungefär såhär ser mitt schema ut just nu, har precis börjat träna igen och är nästan helt ny inom området. Borde jag lägga till mer sets per muskelgrupp, och har ni nå tips på vad jag ska lägga till ? Just nu är schemat bara ganska basic för att få in tekniken osv men vill inte ligga på för lite set :)

Målet med träningen är självklart att bygga muskler så kommer nog köra 3×6 per set och har tankar på att köra 5-split då jag kommit in i träningen lite mer. Tar gärna emot synpunkter och tips på förbättringar så jag vet om det är något jag kan ändra på till det bättre ?

Finns det någon annan roligare övning än latsdrag, som alltså inte är i maskin ? Som sagt tips motages varmt.
    Vänliga Hälsningar
    Pageup :up:

Först så tycker jag att du borde lägga till en övning för baksida lår också.

Sedan så kör första övningen för varje muskelgrupp med 5-6 set istället för 3 set. Du får mer ut av det.

Eller öka vikterna! Kör själv samma upplägg.Kör dock lårcurl på ben. Det är nog bra att köra det här schemat ett bra tag (tror han, som äger hemsidan upplägget kommer ifrån, körde detta i 3 år)Ta sedan 4-spliten som finns på samma hemsida = )

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.