Home › Forums › Allmänt om gymträning › 4-split, frågor!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2011 at 14:37 #53821Anonym anvandareMember8 februari, 2011 at 14:37 #134878Anonym anvandareMember
Tjena!
Jag har precis gått från ett pass som såg ut såhär:
bröst/axlar/triceps, biceps/rygg, ben/mage
till detta:
ben/mage, bröst, axlar/rygg, biceps/triceps
Mina frågor är då följande!
Kommer detta pass slita ut mina triceps för mycket så att jag kommer få omvänd effekt och därför bli mindre?Har ni någon annan kritik eller tips på hur jag ska lägga upp passet?
Skulle halvkroppspass vara en bättre lösning?
Är det någon här som kör 4-split och har bra/dåliga erfarenheter?
Slutligen, kommer det göra någon jättestor skillnad? intalar mig att Hur man tränar inte är lika viktigt som Att man tränar.
tacksam för svar!
8 februari, 2011 at 16:06 #134879Anonym anvandareMemberHar kört både 5-split, o halvkropps. Nu kör jag endast 4-split o är nöjd med det.
Tränar mån axlar mage
tis vila
ons ben
tor vila
fre bröst triceps
lör vila
sön rygg biceps.
Trivs bra med att träna så för jag känner mycke motivation genom att träna varannan dag. Innan har jag kört 5-splitt o kännt mig motiverad till de, men de håller inte i sig mer än någon månad och man känner sig utsleten efter ett tag. Hoppas du hittar de rätta för dig8 februari, 2011 at 16:13 #134880Anonym anvandareMemberGeten87 wrote:Har kört både 5-split, o halvkropps. Nu kör jag endast 4-split o är nöjd med det.
Tränar mån axlar mage
tis vila
ons ben
tor vila
fre bröst triceps
lör vila
sön rygg biceps.
Trivs bra med att träna så för jag känner mycke motivation genom att träna varannan dag. Innan har jag kört 5-splitt o kännt mig motiverad till de, men de håller inte i sig mer än någon månad och man känner sig utsleten efter ett tag. Hoppas du hittar de rätta för dighmm, kanske är det ett bättre upplägg just för att man får bröst triceps och rygg biceps samma dag.. bra tänkt!
8 februari, 2011 at 17:37 #134881Anonym anvandareMemberMåndag: Bröst, biceps och underarmar
Tisdag: Ben
Onsdag: vila
Torsdag: Rygg, baksida axlar
Fredag: axlar, triceps
Lördag och söndag vilar du9 februari, 2011 at 10:58 #134882Anonym anvandareMemberOm föregående inlägg.
Har tänkt denna varianten innan med.
Men jag gillar att köra biceps med rygg. Dessutom har du glömt bort mage, som jag ser att man kunde lägga ihop med ben. Men då skulle man köra rygg när man kört mage i förgår, de hade tagit på mig iaf om man kört tex tungt Marklyft. Sen får du axlar dagen efter baksida axlar, vilket jag tycker skulle va jobbigt om du kör tex traps. Sen kör du rygg när du kört ben i förrgår. Känner att mitt upplägg är perfekt för mig, men som sagt de gäller att hitta sitt eget. Hoppas mitt inlägg var till hjälp.10 februari, 2011 at 14:28 #134883Anonym anvandareMemberGeten87 wrote:Om föregående inlägg.
Har tänkt denna varianten innan med.
Men jag gillar att köra biceps med rygg. Dessutom har du glömt bort mage, som jag ser att man kunde lägga ihop med ben. Men då skulle man köra rygg när man kört mage i förgår, de hade tagit på mig iaf om man kört tex tungt Marklyft. Sen får du axlar dagen efter baksida axlar, vilket jag tycker skulle va jobbigt om du kör tex traps. Sen kör du rygg när du kört ben i förrgår. Känner att mitt upplägg är perfekt för mig, men som sagt de gäller att hitta sitt eget. Hoppas mitt inlägg var till hjälp.Specifik magträning anser jag som onödigt, då den används som stabilisator i nästan de flesta övningar jag kör och att köra mage samma dag som ben är ju självmord. Så hårt som man tar i på benpassen skulle jag svimma om ja lade till magövningar. Kör dessutom inga ryggövningar som involverar benen så det är lungt men ja, det ända negativa med mitt upplägg är det här med baksida axlar innan axlar överlag, men gör stabila ökningar från vecka till vecka så det är lungt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.