Home › Forums › Allmänt om gymträning › 4 Split kritik?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2013 at 22:54 #101680Anonym anvandareMember12 april, 2013 at 22:54 #1075884Anonym anvandareMember
Hej mina vänner, jag är väl ingen direkt erfaren gymmare utan kört nu i kanske ett år. Från början använde jag mig av ett schema som jag fick av en instruktör men nu tänkte jag ta tag i det själv och göra ett eget schema. Jag passade då på att göra en 4 split, och då vill jag gärna ha eran kritik och synpunkter kring hur jag lagt upp passen!
Dag1: Bröst, axlar mage.
Bänkpress
Lutande bänkpress
Flyes, variera med fria vikter och cable cross
Omvänt kryssdrag
Axelpress
Omvända flyes
Axellyft åt sidan 4×8-12
Magövning
Dag2: Rygg,traps mage.Sittande rodd
Latsdrag
Stående rodd
Marklyft
Chins
Schrugs
Sneda situps
Dag3: Vila.Dag4: Ben
Knäböj
Benspark
Lårcurl
Stående vadpress
13 (Magövning)
Benlyft
Sidositups (sidomagmusklerna)
Situps
Dag5: Biceps, Triceps och mage.Bicepscurl, variera med brett grepp och tätare grepp
Alternerade hantelcurls
Hammercurls
Dips
Pushdowns
Liggande tricepspress variera med triceps med rep
Magövning
14 april, 2013 at 18:39 #1075920Anonym anvandareMemberKör triceps före biceps eftersom det är en större muskelgrupp. Sen om du vill kan du köra baksida axlar på ryggdagen.
14 april, 2013 at 20:22 #1075923Anonym anvandareMemberHur kommer det säg att man ska köra triceps före biceps? Angående ryggschemat, för många övningar eller lagom? Kom gärna med ideer hur jag ska ändra det isåfall eller mitt upplägg överhuvudtaget !
15 april, 2013 at 00:12 #1075936Anonym anvandareMemberSom sagt, triceps är en större muskelgrupp vilket betyder att den behöver mer energi. Tja… jag har väl inga direkta källor för det mer än min bodybuilder till farsa och min bror som håller på att bli, men man kan lätt se på folk som lägger mer fokus på biceps än på triceps, vilket resulterar i att de ha väldigt stora biceps gentemot sina triceps – väldigt fult.
Huruvida ryggpasset är för mycket eller ej beror på hur många set du kör. Jag tänker att man ska försöka hålla sina träningspass på max en timme (exklusive cardio, om du nu kör det).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.