Home › Forums › Allmänt om gymträning › 4:a på 190kg (film)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 oktober, 2005 at 06:58 #1061850Anonym anvandareMember
tänkte bara lägga in en liten filmsnutt där jag drar en 4:a på 190 i marken på en vikt av 71-72kg under diet
inte världens bästa kvalle men endå …
[http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=360DFT61PV7703307UJKILP5EX http://s49.yousendit.com/d.aspx?id=360DFT61PV7703307UJKILP5EX%5D
27 oktober, 2005 at 06:58 #96786Anonym anvandareMember27 oktober, 2005 at 08:16 #1061851Anonym anvandareMemberJ
27 oktober, 2005 at 08:53 #1061852Anonym anvandareMemberÄr det inte lite fusk att ”rulla” igång vikten;) Närå bra jobbat, du är en stark liten rackare. när var det du skulle tävla?
27 oktober, 2005 at 09:00 #1061853Anonym anvandareMemberVad brukar du köra på offseason?
27 oktober, 2005 at 10:21 #1061854Anonym anvandareMember4:a på 190 i rumänska mark med din vikt är nice :up:
27 oktober, 2005 at 16:29 #1061855Anonym anvandareMemberBoven wrote:Vad brukar du köra på offseason?Med tanka på att jag började köra marklyft i december så har jag bara vart små off fram till april-maj sen har jag i stort sett dietat hela tiden ..drog en 5:a på samma vikt vägandes 78 runt därikring …men då hade jag ju bara kört övn ett par månader
så det ska bli kul att se vad jag kan få upp vikterna när jag örjar bygga igen : )
27 oktober, 2005 at 16:32 #1061856Anonym anvandareMemberjonnie wrote:Är det inte lite fusk att ”rulla” igång vikten;) Närå bra jobbat, du är en stark liten rackare. när var det du skulle tävla?hahah det kan hända : ) fick det tipset av en polare när jag förklarade att vikten kunde vara för tung för att få upp men väl uppe så gick det att reppa ..och det e ryggen jag vill piska så efter första behöver jag inte dra den hela vägen ner igen (blev ett litet indirekt svar på henligts inlägg också)
3:e och 10 dec bär det av för tävling
27 oktober, 2005 at 16:33 #1061857Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Jäklar vad du svajar i sidled!shit …gör jag?? hur stabil ska man va ? om du menar på slutet så e det för att jag tappar greppet med vänsterarmen
Edit: fan va trevligt med en bild på ditt ansikte : )
27 oktober, 2005 at 16:53 #1061858Anonym anvandareMemberSam jr wrote:shit …g27 oktober, 2005 at 17:02 #1061859Anonym anvandareMemberSam jr wrote:shit …gör jag?? hur stabil ska man va ? om du menar på slutet så e det för att jag tappar greppet med vänsterarmenVar det därför som du missade för det såg ut att finnas ett eller två rep kvar i kroppen (även om jag tyckte du vände något tidigt).
Hade jag varit dig så hade jag inte kört så tungt, kanske legat på 8 till 12 reps istället, kört lite mer kontrollerat. Det är lätt hänt att det blir lite svajjigt om man är ovan och det dessutom är tungt.Nu såg det mer ut som du hade panik och var helt fokuserad på att göra så många reps som bara gick. Inga kontrollerade lyft alltså.
Tänk med på skaderisken, smäller det så blir det inte så kul.
27 oktober, 2005 at 18:30 #1061860Anonym anvandareMemberSam jr wrote:shit …gör jag?? hur stabil ska man va ? om du menar på slutet så e det för att jag tappar greppet med vänsterarmenEdit: fan va trevligt med en bild på ditt ansikte : )
Helst ska du ju se ut som en lift Kroppen skall ju överhuvudtaget inte röra sig i sidled. Jag menar under alla repsen, syns redan på första. Kör du omvänt grepp? Svårt att se på filmen.
Hehe jo en viss exhalemoderator var snäll nog att fixa så jag tänkte att vafan. Sen kan man ju inte hjälpa hur ansiktet ser ut! Du lär väl se det IRL under SM om inte annat
27 oktober, 2005 at 19:36 #1061861Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:Jag tänkte också på det. Du förflyttar tyngdpunkten fram och tillbaka under lyften. Inte bara på slutet, alltså. Det ser inte så kontrollerat ut.Jag vet inte vad killar i din viktklass brukar ta, men du är jävligt stark jämfört med mig i alla fall, och det var bussigt att bjuda på en film. :up:
hahah fan kanske ska lär om mig då ..har kört så enda sen jag böjade och ingen på gymmet har anmärk på det ..men tips e alltid bra : )
27 oktober, 2005 at 19:36 #1061862Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Helst ska du ju se ut som en lift Kroppen skall ju överhuvudtaget inte röra sig i sidled. Jag menar under alla repsen, syns redan på första. Kör du omvänt grepp? Svårt att se på filmen.Hehe jo en viss exhalemoderator var snäll nog att fixa så jag tänkte att vafan. Sen kan man ju inte hjälpa hur ansiktet ser ut! Du lär väl se det IRL under SM om inte annat
jao jag kör omvänt ..
27 oktober, 2005 at 19:39 #1061863Anonym anvandareMembergosh wrote:Var det därför som du missade för det såg ut att finnas ett eller två rep kvar i kroppen (även om jag tyckte du vände något tidigt).
Hade jag varit dig så hade jag inte kört så tungt, kanske legat på 8 till 12 reps istället, kört lite mer kontrollerat. Det är lätt hänt att det blir lite svajjigt om man är ovan och det dessutom är tungt.Nu såg det mer ut som du hade panik och var helt fokuserad på att göra så många reps som bara gick. Inga kontrollerade lyft alltså.
Tänk med på skaderisken, smäller det så blir det inte så kul.
jag tror jag hade pallat en till om greppet inte släppt , men det får vi aldrig reda på : )
hahah jag brukar köra ganska få reps i marken ..nu har jag dock sänkt vikterna dem senaste ggrna ..var bara det att jag hade ätardag innan och kände mig så jävla stark så jag var tvungen att testa ..var på väg att köra ett maxlyft men kom på bättre tankar ..sån tur va
ska köra högreppare resten av dieten nu ..men det blir väl bara två pass med mark till tror jag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.