4:a på 190kg (film)

Home Forums Allmänt om gymträning 4:a på 190kg (film)

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author

Fan va kul med lite film :emo-thumb Prova att b

Mathias Blomberg wrote:
    Fan va kul med lite film :emo-thumb Prova att böjja mer på benen så att du avbelastar ryggen en aning och belastar benen än mer. Då får du troligtvis bättre kontroll och kan säkerligen lyfta tyngre. Det ser ut som att du belastar baksida ben rätt mycket i utförandet. En annan sak är att test att stå lite bredare med fötterna och hålla aningen bredare(bara aningen mer, inte som i sumo dock..). Värt at prova Sam! Ps. Fimpa remmarna ;)

yes …hahah jag bara väntade på att detta inlägget skulle komma : )
    anledningen av att jag inte böjjer mer på benen är för att jag vill att marklyften ska ta på ryggen, (benen kan jag köra när dem ska köras) om jag kan köra tyngre med hjälp av nbenen är inte relevant eftersom jag då inte träffar rätt muskler.

har testat olika stå-stilar och det är denna jag trivs med bäst …angående remmar så använder jag dem av ovanstående samma anledning ..det är juh värdelöst att tappa stången pga att greppet dör innan ryggen (underarmarna ocg grepp tränas separat)

sen det där med baksida ben, har faktist aldrig fått träningsvärk i baksidalår av marken

Risken att du kommer att skada dig är större än om du använder mer av benen. Du skall nog inte vara rädd att du inte tränar ryggen tillräckligt om du använder benen mer. Mer vikt och ett utförande med mer press från benen kommer automatiskt stressa ryggpartiet minst lika mycket som om du använder det utförandet du kör nu.

Se det såhär.

Det utförandet du kör nu klarar du 4reps på 190, ryggen stressas enormt och risken för skada ”kan” bli större. Slitage i ett långsikitgt perspektiv är i min mening stor.

Om du istället använder benen mer så kanske du klarar 4reps på 205. Ryggpartiet får i princip lika mycket stress som ovan i och med att du nu använder en tyngre vikt, men risken för skada blir mindre.

Bara en tanke.. ;)

Greppet kommer skall du se, våga fimpa REMMARNA! Kör Marken utan remmar först i ditt pass, sen kan du använda dem under resterande övningar.

Att du trivs med ditt utförande har nog bara att göra med att du fått tid på dig att öva in det och ser bra resultat med det. Men du liksom jag vet att det är de där jävla kebab-rullarna som gjort att du ökat så bra.

Sam jr wrote:
    yes …hahah jag bara väntade på att detta inlägget skulle komma : )
    anledningen av att jag inte böjjer mer på benen är för att jag vill att marklyften ska ta på ryggen, (benen kan jag köra när dem ska köras) om jag kan köra tyngre med hjälp av nbenen är inte relevant eftersom jag då inte träffar rätt muskler.

har testat olika stå-stilar och det är denna jag trivs med bäst …angående remmar så använder jag dem av ovanstående samma anledning ..det är juh värdelöst att tappa stången pga att greppet dör innan ryggen (underarmarna ocg grepp tränas separat)

sen det där med baksida ben, har faktist aldrig fått träningsvärk i baksidalår av marken

Starkt!

uffe ..
    och mattias : Jag ska testa mig fram och se vilket utf

Inte illa med den vikten:emo-thumb

Bra gjort Sam :emo-thumb

Vingligt eller inte; grymt i vilket fall:)

lomas, snugglez och andreas ..tackar : )

kommr väl troligtvis försöka på 3ggr kroppsvikten efter dieten ett tag längre fram när jag har lagt på mig lite mer massa ..och fått ordning på tekniken

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.