5 bästa bröstövningar?

Home Forums Allmänt om gymträning 5 bästa bröstövningar?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Posts
  • #511128
    z@phod wrote:
    – Hantelpress
    – Bänkpress
    – Resten…

    Just nu experimenterar jag med Bänk, snedbänk, militärpress och en flies maskin.
    Det känns iaf bra men mycket pressar blir det.

    huh?

    #511129

    Flyes, är det något man behöver egentligen? Vad ger den som inte bänkpress ger? Mer än variation då.

    #511130

    Dips är en suverän bröstövning.

    #511131

    På tal om armhävningar, då jag växt upp med en far som varit elitgymnast och studerat anatomi etc så har man fått inbankat att det inte heter armhävningar utan armsträck med böj.

    Vad är egentligen en korrekt term? Armhävning påpekar ju att man häver sig upp vilket man inte gör i den övningen som folk syftar på med det namnet..

    Heh.

    #511132

    Kör oftast endast runt 10-12 bänkpress set på ett bröstpass,ibland kör jag några fler set i den lutande bänkpressen bara för lite omväxling.
    Tycker det fungerar utmärkt med bara vanliga plana bänkpressar för bröstet.

    #511133

    – hantelpress (inc/dec)
    – flies (Hantlar/CableCross)
    – Pullovers
    – (ev.)pressmaskin

    #511134

    Bänk och snedbänk räcker för mej!

    #511135
    malawiglenn wrote:
    Dips rulz!

    Jag tycker dips är mest en triceps övning :) Fast det känns lika mycket i bröstet :|

    #511136
    xxxEPxxx wrote:
    Jag kör i alla fall vanlig bänkpress, bakåtlutande bänkpress och lutande hantelpress. Då får man väll tränat övre, nedre och mitten på bröstet efter vad jag förstått

    Myten om ”nedre bröst” är älskvärd liggande bänkpress är totalt onödig kan lika gärna köra vanlig

    #511137
    mattiasson wrote:
    Myten om ”nedre bröst” är älskvärd liggande bänkpress är totalt onödig kan lika gärna köra vanlig

    Hur brukar du köra bänk om du inte kör liggande :|? Att stå i brygga på golvet och pressa kanske vore något!? Lite ont i nacken bara…

Viewing 10 posts - 31 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.