AF vs BB

Home Forums Allmänt om gymträning AF vs BB

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

komm in på en liten disskusion om AF samt BB, och när det var en kille som postog att AF var misslyckade BB, och det var jag tvungen att försvara;)
    men nu till frågan…..vad är igentligen jobbigast, en AF kille måste ju behålla styrka,kondis samt se bra ut på scen men en byggare behöver ju ”bara” vara stor…så vilken diet är igentligen svårast att sköta???;)
    disskutera gära på, kan nog bli en rolig tråd:D
    //jiggen

Att säga att en byggare ”bara” måste vara stor är ett rent skämt.
    Man får väl syssla med vad man vill men det är många som börjar med AF då dem aldrig kommer nå massan som krävs för att tävla i byggning.

Finns visst ett par som tävlat i båda tävlingformerna.
    Och vad jag förstod var det visst delade meningar med vad dom tyckte var jobbigast,ngn tyckte byggning och någon AF
    Fast att vi AF killar skulle vara misslyckade byggare håller jag inte alls med om:evil:
    Menar,jag är inte ens fullfjädrad AF kille:p
    Vad gör det mig till då;)

Min uppfattning är att de flesta som tävlar inom A-F och det nya Classic Body Building har valt det för att de inte vill bli så stora som krävs för byggning. Det gäller iaf mig och många andra jag pratat med.

Vilket som är tuffast vet jag inte, men det är definitivt svårt att tävla i A-F då man måste ha energi under dieten att köra hårda intervallpass och förbättra sig i chins och dips. Dessutom är det en svår balans hur mycket vätska man ska ha i kroppen för att både kunna prestera och se bra ut.

I det nya Classic BB kommer många tävlande vara lika hårda som byggare, men i ett mindre format. :emo-thumb

Mats E. wrote:
    Min uppfattning är att de flesta som tävlar inom A-F och det nya Classic Body Building har valt det för att de inte vill bli så stora som krävs för byggning. Det gäller iaf mig och många andra jag pratat med.

Om det är så att du och många andra AF-snubbar måste hålla igen på träningen för att ligga runt 85kg-90kg hård och ”väljer” att ej gå upp till 100kg muskler så är jag den förste att gratulera till era genetiska förutsättningar. Vanligt är ju att folk får slita ett helt liv för att väga 80 i ok form.
    Annars kan ju en teori vara att 95% av af-killarna inte har förutsättningarna att komma upp på en bb-scen och därför väljer af där det krävs mindre muskelmassa.

Jacksatan wrote:
    Om det är så att du och många andra AF-snubbar måste hålla igen på träningen för att ligga runt 85kg-90kg hård och ”väljer” att ej gå upp till 100kg muskler så är jag den förste att gratulera till era genetiska förutsättningar. Vanligt är ju att folk får slita ett helt liv för att väga 80 i ok form.
    Annars kan ju en teori vara att 95% av af-killarna inte har förutsättningarna att komma upp på en bb-scen och därför väljer af där det krävs mindre muskelmassa.

80kg;) ligger på 96 nu
    men sen är ju det beroende på hur man vill se ut off!, tycker själv att det är ”roligare” att ha en ok form året runt utan att behöva dieta av sig 20kg inför en tävling men allespekt till dom som sliter av sig 20kg för att komma iform:emo-thumb
    men som sagt att kunna öka i styrkan under diet är ju inte bb´s mål men som af-kille….bara menade på att vad som kan vara svårast att komma iform till!!!

men siktar sj på att bli i form till bodyfitness pga att chins o dips sliter mk på axlar som jag har problem med:(

:

Jacksatan wrote:

:emo-thumb Thats it(Iallafall för min del)

sorry boys men Fitness grabbar= Misslyckade byggare

svårt att få sugrörs armar och stork ben och en liten nätt flick rygg :D

Jag tror även det är lite vad man är villig att offra, för att verkligen lyckats i BB måste man i stort sätt käka AAS (finns alltid undantag), medan AF tävlande kan fler bli rena då man inte pratar samma massa, är bl a därför jag satsar AF, sen skulle jag aldrig vilja se som Coleman o Co… ;)

En stor AF kille, det är snyggt :worship:

Så en sprinter är alltså en misslyckad långdistanslöpare och tvärt om? :|

OOOPPS. Laggande dator = dubbel post.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.