Alkohol nojja

Home Forums Allmänt om gymträning Alkohol nojja

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Ända sen jag började träna har jag hållit mig borta från alkohol, men igår tog jag en liten klunk av en drink bara för att smaka. Jag har förstått att alkohol är försämrar återhämtningen och sänker testosteronet men jag har aldrig förstått i vilka mängder detta rör? behöver jag oroa mig, kan jag träna idag?

Du kan inte vara på allvar?

[https://www.body.se/artiklar/nyheter/20110718/sanningen-om-alkohol-fettforbranning-och-muskeltillvaxt]

Tror du att 1 klunk av en drink skall förstöra allt? I så fall ja du kommer tyna bort på en vecka, tränar du mera kommer du bara bryta ner muskelfiberna de kommer aldrig återställas och testosteron nivåerna kommer ligga på = 0 för resten av dit liv nu…. Nej ingen fara och ja du kan gå och träna idag om du vill!

Den Bodyartikeln är mycket läsvärd! Den här länken är klart läsvärd även den:

[http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html]

jag och många andra personer med mig har satt åtskilliga rekord dagen efter en bra fest. Troligtvis har vi fyllekäket att tacka för den energi man kan hitta dagen efter :)

Allt är förstört, allt! ;-)
    Nu har jag slutat dricka helt men jag vill också minnas en del rätt bra träningspass dagen efter. Gör det du mår bra av som med allt annat och sluta nojja dig!

Beror ju på hur mycket du dricker.

Men en fylla i veckan lär inte skada dina resultat nämnvärt

Tror det är alldelesför många som har alkoholnojja pga träning tror jag, har själv haft det lite förut när jag läste något skräckinlägg på något forum som antagligen inte stämmer. Tycker det är synd, man går misste om så mycket. Känner själv 2 personer som inte låter sig dricka mer än 3 gånger per år för att de är rädda att sabba träningsresultat…

Är tämligen säker på att det överdrivits ordentligt, att man skulle gå back en veckas träning osv om man super en kväll stämmer garanterat inte.

Bara titta på många finska strongmans, super ofta och är ändå stora som hus. Jag har kompisar som är biffigare än de allra flesta här på forumet som super regelbundet och ändå gör sjuka framsteg på gymmet och ser grymma ut.

Själv har jag som många skrev presterat hur bra som helst 1-2dagar efter en riktig suparhelg, tex förra helgen söp jag mig stupfull Fredagen och redigt Lördagen också (festival), på Måndagen gjorde jag mitt bästa gympass på flera månader. Inte första gången det hänt heller.

Visst kanske det sabbar återhämtningen då kroppen kanske inte prioriterar bygga muskler när det vill driva ut giftet (alkoholen). Så träna samma dag eller dagen innan man ska supa är nog rätt bortkastat, men då är det ju bara träna några dagar innan så man vet att man återhämtat sig från passet, för muskler tappar man ju inte bara för att man dricker alkohol, då är det ett x antal miljoner människor som skulle lida av muskelbrist :p

Gör det man mår bra av, man lever bara en gång. Är man seriös med sin träning och planerar sina drickardagar kan man lätt dricka 1-2gånger per månad ordentligt och ändå göra grymma framsteg på gymmet.

Är det inte farligt att ha bakfylla och gå på gym? Ha hört att hjärtat tar illa upp.

Jag super inte mera eftersom min mage inte klarar av det, men flera av mina gym kompisar super å slåss på veckoslute(deras cardio :p )

Oh herre min skapare….
    De balrüür.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.