Home › Forums › Allmänt om gymträning › Allt annat går framåt, men inte bänkpress…?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 november, 2005 at 14:54 #96345Anonym anvandareMember19 november, 2005 at 14:54 #1058270Anonym anvandareMember
Nu till en fråga jag klurat på den senaste tiden! Av någon anledning har min utveckling i bänk stannat av totalt, men på alla andra bröstövningar (samt även andra muskelgrupper) ökar jag fortfarande bra. Hur kan detta komma sig? Har varierat ordning, vikt/reps, allt… men bänken står still och jag har inte ökat något på evigheter!
Träningsupplägget ser ut enligt följande:
1) bröst/tri
2) rygg/bi
3) axlar/mage
4) benBröstpassen brukar bestå av bänkpress, snedbänk med hantlar, cablecross och dips.
Kost och vila sköts ordentligt!
Någon som känner igen sig och har några bra idéer?
19 november, 2005 at 14:56 #1058271Anonym anvandareMemberVad tar du i b
19 november, 2005 at 16:34 #1058272Anonym anvandareMemberOm du inte ökar i just den övningen så finns det väl ingen
ide att fortsätta att köra den ?Testa att köra hantelpress på plan bänk ett tag för att sen
återgå till bänkpress -så skulle jag gjort iaf.19 november, 2005 at 16:44 #1058273Anonym anvandareMemberja har samma problem. ökar i allt annat men inte bänkan. har en teori om att jag körde för mycket bänk i början av min gymkarriär så musklerna har vänjt sig sådant av bänk men trots det så kör jag den.
21 november, 2005 at 15:04 #1058274Anonym anvandareMemberjag hor dej!! det jag tycker du ska gora ar fortsatta kora bank.. visste folk sager att kroppen vanjer sej men, variera dej pa banken isatllet.. ga jatte latt kora snabba, ga jatte tungt.. kor jatte manga satt.. variera dej.. fraga hur de som tavlar i bank tranar..
lycka till21 november, 2005 at 15:23 #1058275Anonym anvandareMember[http://forum.body.se/showthread.php?t=257]
:whistle:21 november, 2005 at 15:37 #1058276Anonym anvandareMemberah, se där!
kanske ska variera mig mellan lätta högreppare och tunga lågreppare? kör tunga lågreppare på allt annat och gör bra ökningar på det viset… men kanske annorlunda med bänk.
det lustiga är att bröst är min absolut bästa muskelgrupp, men just bänkpress är jag skitsvag på. väger 70, maxar 100 ungefär.
21 november, 2005 at 15:56 #1058277Anonym anvandareMembernicke wrote:Om du inte ökar i just den övningen så finns det väl ingen
ide att fortsätta att köra den ?Testa att köra hantelpress på plan bänk ett tag för att sen
återgå till bänkpress -så skulle jag gjort iaf.Eller testa maskiner…
Variera friskt, sedan kommer resultaten i bänken med….Lycka till!
30 november, 2005 at 04:06 #1058278Anonym anvandareMemberDonPedro wrote:ah, se där!kanske ska variera mig mellan lätta högreppare och tunga lågreppare? kör tunga lågreppare på allt annat och gör bra ökningar på det viset… men kanske annorlunda med bänk.
det lustiga är att bröst är min absolut bästa muskelgrupp, men just bänkpress är jag skitsvag på. väger 70, maxar 100 ungefär.
Vadå skitsvag? 100 kg på 70 kg är väl inte så dåligt, tänk på vad du tar den dan du väger 100 kg. Du jämför dig antagligen med eliten i styrkelyft och får komplex, istället för att se att du faktiskt tar en ganska skaplig vikt.
YNGVE
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.