Alltid trött i benen

Home Forums Allmänt om gymträning Alltid trött i benen

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Tjena . Har haft ganska många misslyckade benpass på raken nu. När jag tränar ben finns det helt enkelt inte någon ork. jag klarar att lyfta tungt ca 2reps sen blir jag trött i seten. det känns ungefär som att man får mjöklsyra fast att jag inte har det. Mistänker någon sort överträning av benen. Saken är den att jag har ett ganksa rörligt jobb som snickare där jag sitter mycket på knä och står nästan hela dagen. Och varje dag är jag konstant trött i benen och när jag sätter mig känns det som om jag stått upp i ett år. Till saken ska även nämnas att jag har gått up ca 13-14kg sen i januari och jag känner även av att jag får lite ont i knäna. Jag antar att det har med viktöknigen att göra. Normalt kör jag Månd:bröst/bicep Onsd:Ben/triceps Fred: Rygg/axlar/mage. skulle tippa på att den senaste 10 benpassen gått åt helvete eller något liknande.Frågan är helt enkelt vad ska jag göra för att få rätt med benen. har provat vilovecka och så.

Jag tror att din trötthet i bena beror till stor del på din viktökning. Tänka på att du får addera din vikt ökning till vikterna du lassar på stången. det blir en ganska stor vikt du lyftr summa sumarum….

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.