Home › Forums › Allmänt om gymträning › Amatör nivå??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2005 at 23:14 #95315Anonym anvandareMember29 december, 2005 at 23:14 #1045851Anonym anvandareMember
Funderade p
29 december, 2005 at 23:58 #1045852Anonym anvandareMemberUndrar ju vad det är för gym du tränar på.
På de flesta gym jag kört på finns det killar som kör bröst och biceps.
Tjejerna kör i maskiner, kanske lite utfall med extremt låga vikter.Väldigt svårt att hitta ngn som satsar hårt.
30 december, 2005 at 00:01 #1045853Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Undrar ju vad det är för gym du tränar på.
På de flesta gym jag kört på finns det killar som kör bröst och biceps.
Tjejerna kör i maskiner, kanske lite utfall med extremt låga vikter.Väldigt svårt att hitta ngn som satsar hårt.
av de årena jag tränat så kan jag räkna hängivna och seriösa på en hand. resten tar upp onödig plats
30 december, 2005 at 05:34 #1045854Anonym anvandareMemberSjälvklart är merparten av dom som tränar på ”mitt” gym inte så här hängivna, men det finns nog en 10 tal som satsar extremt hårt… utan dirket mål, dom bara kör på år efter år…
Det jag menar är, finns det någon annan idrott där folk tränar så mycke o så hårt utan att tävla eller ha några direkta tävlingsplaner i sin sport?
30 december, 2005 at 08:06 #1045855Anonym anvandareMemberChris wrote:Självklart är merparten av dom som tränar på ”mitt” gym inte så här hängivna, men det finns nog en 10 tal som satsar extremt hårt… utan dirket mål, dom bara kör på år efter år…Det jag menar är, finns det någon annan idrott där folk tränar så mycke o så hårt utan att tävla eller ha några direkta tävlingsplaner i sin sport?
Får nog hålla med dej,har träffat många bra snubbar under åren, som inte skulle gjort bort sej på en tävling,men de krävs lite självförtronde för att ställa sej nästan naken på en scen, inför en massa folk(önskar jag själv vågar en dag:p )
4 januari, 2006 at 16:33 #1045856Anonym anvandareMembertrolittvis e det för att dem inser att utan doping så e de inte lönt men dem vill va i bra form ändå.Låta alla dopade tävla i en egen klass isåfall så hade fler velat tävla i en ren klass.
4 januari, 2006 at 18:04 #1045857Anonym anvandareMemberArt Vandelay wrote:trolittvis e det för att dem inser att utan doping så e de inte lönt men dem vill va i bra form ändå.Låta alla dopade tävla i en egen klass isåfall så hade fler velat tävla i en ren klass.Du betalar för testerna då eller? Det är en rent ekonomisk fråga. Det finns inte resurser att åka runt och testa folk hela året för att se om de är rena eller inte. Att bara testa på tävlingsdagen ter sig ju tämligen meningslöst då man inte kan veta om folk dopat sig innan eller inte.
4 januari, 2006 at 18:46 #1045858Anonym anvandareMemberArt Vandelay wrote:trolittvis e det för att dem inser att utan doping så e de inte lönt men dem vill va i bra form ändå.Låta alla dopade tävla i en egen klass isåfall så hade fler velat tävla i en ren klass.och allt detta vet du??
4 januari, 2006 at 22:23 #1045859Anonym anvandareMemberJag är inte så förvånad att så många svenskar äter och tränar som ’elitgymmare’ utan att för det gå upp på en scen. En orsak är utseendet. Det är knappast många som satsar ALLT inom exempelvis hockey med enbart utseende som motivation. (Utslagna tänder betraktas inte som särskilt atraktivt ) Du hittar garanterat ett antal sådana på gymmet däremot. En annan unik grej med styrketräning är att man kan börja vid vilken ålder helst. Många andra sporter existerar knappt på nybörjarnivå för vuxna och då utvecklas man sällan heller till ’elitutövare’. Ytterligare en orsak är att det är så lättillgängligt. Man kan träna ensam eller med vänner & man väljer tiderna och intensiteten själv. När man väl kommit igång går styrketräning och optimal kost bra att passa in i de flesta scheman. Det finns säkert många andra orsaker till att man tränar hängivet utan tävlingsmål. Varför vill ni utvecklas?
Att man skulle sakna självförtroende för att man inte går upp på en scen håller jag inte med om. Tvärtom känner säkert ett antal av dessa att de inte behöver mäta sig med andra. Alla är inte tävlingsmänniskor. Personligen tävlar jag helst mot mig själv. Jag är den enda med mina förutsättningar och då känns det mest rättvist att jag bara jämför mig med mig själv. Jag skulle inte få ut något av att få veta om jag var sämre, eller bättre för den delen, än någon annan. Självklart förstår jag att de flesta som tävlar gör det för att det är skoj och inte för resultat, men alla är inte av samma uppfattning.
4 januari, 2006 at 22:30 #1045860Anonym anvandareMemberAnna_H wrote:Jag är inte så förvånad att så många svenskar äter och tränar som ’elitgymmare’ utan att för det gå upp på en scen. En orsak är utseendet. Det är knappast många som satsar ALLT inom exempelvis hockey med enbart utseende som motivation. (Utslagna tänder betraktas inte som särskilt atraktivt ) Du hittar garanterat ett antal sådana på gymmet däremot. En annan unik grej med styrketräning är att man kan börja vid vilken ålder helst. Många andra sporter existerar knappt på nybörjarnivå för vuxna och då utvecklas man sällan heller till ’elitutövare’. Ytterligare en orsak är att det är så lättillgängligt. Man kan träna ensam eller med vänner & man väljer tiderna och intensiteten själv. När man väl kommit igång går styrketräning och optimal kost bra att passa in i de flesta scheman. Det finns säkert många andra orsaker till att man tränar hängivet utan tävlingsmål. Varför vill ni utvecklas?Att man skulle sakna självförtroende för att man inte går upp på en scen håller jag inte med om. Tvärtom känner säkert ett antal av dessa att de inte behöver mäta sig med andra. Alla är inte tävlingsmänniskor. Personligen tävlar jag helst mot mig själv. Jag är den enda med mina förutsättningar och då känns det mest rättvist att jag bara jämför mig med mig själv. Jag skulle inte få ut något av att få veta om jag var sämre, eller bättre för den delen, än någon annan. Självklart förstår jag att de flesta som tävlar gör det för att det är skoj och inte för resultat, men alla är inte av samma uppfattning.
Bra skrivit :emo-thumb
5 januari, 2006 at 14:34 #1045861Anonym anvandareMemberEknab wrote:Nu5 januari, 2006 at 18:28 #1045862Anonym anvandareMemberQuote:Att det finns en hel del intresserade gymmare h5 januari, 2006 at 20:17 #1045863Anonym anvandareMemberInstämmer med Anna_H
Eknab du vet väl att byggning är bäst, allt annat är ju bara löjligt :p
26 januari, 2006 at 15:04 #1045864Anonym anvandareMemberBra skrivet Anna_H :up:
Behöver ju inte vara med på denna tråd längre…. Har fått en tjej som skriver exakt det jag försökte säga…
Jag skriver väl bara under pappret då
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.