Home › Forums › Allmänt om gymträning › ändring i schemat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juli, 2011 at 11:39 #52398Anonym anvandareMember7 juli, 2011 at 11:39 #128477Anonym anvandareMember
Tja,[/b]
Jag har kört en 3 split i 3-4 månader nu. jag har kört den 2 gånger i veckan så att varje muskelgrupp tränades 2 gånger/vecka. de senaste 2 månaderna har jag deffat, och det i kombination med att jag tröttnat på upplägget har resulterat till att jag presterar dåligt på gymmet.
Nu har jag tänkt byta till ett 4-split eller kanske t.o.m 5 split.
Min fråga är då: Hur många övningar bör man köra??
Jag har till exempel tränat brösten genom att köra rak bänkpress, incline bänk, rak hantelpress och incline hantelpress. och det har gett resultat i både styrka och massa, men det mesta av massan har hamnat i mittenpartiet och yttersidan av brösten. Däremot har jag inte fått så mycket massa i övre bröst och nästan ingenting på innersidan så det finns ett gap mellan brösten vilket stör mig som fan.
Fråga 2: Borde jag byta från mitt nuvarande upplägg till att köra incline bänk, incline hantelpress, rak bänk (eller rak hantelpress), cable cross, cable cross underifrån och flyes? eller kanske skippa vanlig cable cross och helt enkelt lägga fokus på övre bröst samt insidan?
Sen har jag också nån konstig jävla fettklump precis bakom bröstvårtorna som jag inte blir av med. visserligen har jag bara tränat 6 månader, men har deffat ner mig 8 kg utan att det ens minskat. Snackade med en kille som gymmade i flera år och var vältränad, men fick aldrig bort dem här klumparna så han gjorde fettsugning på det området till slut. jag vill inte göra nått sånt, men vill fan blir av med det så jag får schysst form på muskeln. det påverkar självfortroendet en aning för muskeln får inte en manlig form. visserligen är det bara jag i min umgängeskrets som tycker så, men det ser fan mer ut som pattar en bröstmuskler hehe.
Tack!
7 juli, 2011 at 11:56 #128478Anonym anvandareMemberJag brukar träna 3-4 övningar per muskelgrupp och 4-5 set på varje övning.
7 juli, 2011 at 12:03 #128479Anonym anvandareMemberxdrfv21 wrote:Jag brukar träna 3-4 övningar per muskelgrupp och 4-5 set på varje övning.okej,,men om man kör 3-4 övningar för t ex bröst, ska man då fokusera på pressar eller ska t ex köra rak bänk, incline bänk och flyes. för att täcka hela bröst muskeln. jag har som sagt fokuserat på enbart pressar och har fått resultat men inte snygg form.
13 juli, 2011 at 19:11 #128480Anonym anvandareMembergapet mellan bröstmusklerna beror ju på var de fäster på bröstbenet.. det kan ingen träning i världen ändra på.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.