- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Angående gym schema.
Skulle detta funka bra eller är det dålig kombination?
och är det bra att köra samma muskel grupp 2 gånger i veckan?
Tisdag : Bröst , triceps och axlar
Torsdag : Rygg, biceps och ben
Lördag : Bröst , triceps och axlar
Tisdag : Rygg, biceps och ben
sen så fortsätter man sådär..
jag har ej tid med 4 split så det går ej , och mitt mål ,med träningen just nu är att köra så tungt som möjligt då jag är på deff , hehe men annars så är mitt mål att bli grov och stark!
hm .. ge mig ett förslag på ett 4-split schema så får jag tänka över saken och hinner inte musklerna återhämta sig om jag vilar 4 dagar varje muskelgrupp? kjag e ju ung och har hört att unga har bättre återhämtnings förmåga , jag tycker att som jag körde förut alltså 1 vecka mellan varje muskelgrupp var för mycket.
Jag tycker ditt upplägg ser bra ut även ifall jag inte är någon expert.
Kör ungefär lika men oftast två-split mån tis ons vila fre vila vila pga att det passar bäst. Sen blir det fler dagar i veckan ibland och mindre ibland och därför anpassas till tre-split vissa veckor.
Att köra samma muskelgrupp 2 ggr funkar utmärkt sålänge du ger dem sin tid att vila.
Ditt upplägg ser alldeles utmärkt ut. Tycker du att det funkar för dig så bara kör på. Att träna igenom varje muskelgrupp 1,5 gånger per är ett bra upplägg.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY