Home › Forums › Allmänt om gymträning › Är de rätt o träna så här?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 oktober, 2005 at 11:05 #96873Anonym anvandareMember8 oktober, 2005 at 11:05 #1062296Anonym anvandareMember
Hej..många säger att man ska köra max 4 olika övningar per muskel..o andra säger att man ska köra tills muskeln e helt slut o sattsa på att köra en muskel grupp per dag…själv kör ja en muskelgrupp per dag o kör på så hårt de går och då menar ja riktigt hårt ,mina sett kör ja så här
1x 12
2X 10-12
3x 8
4x 4brukar köra på varje muskel 45min – 1 timma o 15 min o då blir de runt 8-10 övningar och äter väldigt rätt o bra.. har förändras mkt sen ja börja träna så här (senaste året)men ja undrar om de blir för mkt för muskel att köra så mycke (tränar 5 ggr i veckan),så att den bryts ner eller om de är så man ska köra..ja märker eller fall att ja växer men e ute efter att bli riktigt stor ..men tycker ni ja ska forsätta att träna så eller finns de nåt bättre sätt o träna för att växa maximalt.:o
8 oktober, 2005 at 13:18 #1062297Anonym anvandareMember8-10 övningar per muskel grupp tycker jag låter ganska mkt! Det finns nog en risk att du blir utsliten.. För du när du tränar så kör du ju mellan 32 – 40 set per muskelgrupp! Och det är JÄVLIGT mkt tycker iallafall jag !
Jag brukar köra MAX 4 övningar, håller mig till 8-12 reps X 4 set på varje övning! Det räcker för mig för att växa. Jag tror nog att du ska trappa ner lite på seten å övningarna så att du inte blir övertränd. Det är helt onödigt att köra så mkt tror jag!
Om man ska växa å få volym så tror jag, baserat på mina egna erfarenheter så ska man nog hålla sig till 3-4 övningar per muskel grupp, 8-12 reps, få kontakt med muskeln,vila å ÄTA i sinne!!!!! Men men vi är ju alla olika!! Du säger ju att du växer av att träna som du gör å det är ju bra !! Varför ändra på nogåt som är bra?
//Johan
13 oktober, 2005 at 12:40 #1062298Anonym anvandareMemberhej!
jag personligen tränar fyra dagar i veckan, och då kör jag tre muskelgrupper per gång ganska intensivt. Då brukar träningspassen bli ungefär 90 min.
Jag tycker det hörs lite mycket att träna 45 min med varje muskel, kan vara riks för överträning då du bryter ner dina muskler istället för att bygger upp dem. har du kört samma schema under ett helt år eller har du skiftat?15 oktober, 2005 at 22:39 #1062299Anonym anvandareMemberja har kört så hela året …folk brukar säga du har fått bra resultat forsätt o köra så…men så som du kör 3 muskelgrupper i 90 min ..
alså varje muskel i 30 min de e väll inte nått bra sätt för den första muskeln du kör hinner ju brytas ner innan du e hemma o äter.
För du e klar me passet ca 60 min efter du har kört den första muskeln?:whistle:19 oktober, 2005 at 11:34 #1062300Anonym anvandareMemberGabbe wrote:ja har kört så hela året …folk brukar säga du har fått bra resultat forsätt o köra så…men så som du kör 3 muskelgrupper i 90 min ..
alså varje muskel i 30 min de e väll inte nått bra sätt för den första muskeln du kör hinner ju brytas ner innan du e hemma o äter.
För du e klar me passet ca 60 min efter du har kört den första muskeln?:whistle:Risken med att träna för mycket är om man blir över tränad…. olika symtom vid överträning är att du har konstant träningsvärk nersatt immunförsvar, blir lätt sjuk och att man blir deprimerad. Jag tror personligen på att göra så lite som möjligt och få bästa resultat mina pass är ca 30-60min långa med 2-3 muskelgrupper per gång.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.