Home › Forums › Allmänt om gymträning › är detta normalt ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 november, 2005 at 01:16 #96666Anonym anvandareMember9 november, 2005 at 01:16 #1061116Anonym anvandareMember
Hej alla !
Har precis bestämt mig för att börja träna , har aldrig ens sett insidan på ett gym förut . Blev nerslagen i golvet då jag märkte att jag bara tar 50kg i bänkpress (en repetition med svårigheter. Är detta verkligen normalt elller bör jag sluta genast och söka läkare för sjuklig muskelsvaghet (seriöst frågat) . Är det någon ide att ens börja vid 32 års ålder . Erkänner villigt att jag kanske gjort misstaget att jämföra med dom andra som var där då jag tränade ,kunde inte låta bli liksom . Vad tror ni som vet mycket mer om träning än jag . tacksam för svar . 😮
9 november, 2005 at 06:57 #1061117Anonym anvandareMemberDu kan inte sluta innan du ens har börjat. Du blir bra på det du gör…..klart att det kan vara normalt om du aldrig har styrketränat med vikter förr. Det handlar väldigt mycket om balans o teknik också. Om du får hjälp med utförandet och du tränar regelbundet så lovar jag dig att du ganska snart kommer att kunna lyfta mer.
9 november, 2005 at 07:04 #1061118Anonym anvandareMemberGe det en chans! B
9 november, 2005 at 08:00 #1061119Anonym anvandareMembertdk wrote:Hej alla !Har precis bestämt mig för att börja träna , har aldrig ens sett insidan på ett gym förut . Blev nerslagen i golvet då jag märkte att jag bara tar 50kg i bänkpress (en repetition med svårigheter. Är detta verkligen normalt elller bör jag sluta genast och söka läkare för sjuklig muskelsvaghet (seriöst frågat) . Är det någon ide att ens börja vid 32 års ålder . Erkänner villigt att jag kanske gjort misstaget att jämföra med dom andra som var där då jag tränade ,kunde inte låta bli liksom . Vad tror ni som vet mycket mer om träning än jag . tacksam för svar . 😮
Själv startade jag träna 1984 ,( 18 år ) och tog 40 kg i bänkpress , Pappa började vid 58 , och klarade 35 kg , och hans träningsvikt låg på 75 kg på några månader :emo-thumb
9 november, 2005 at 08:23 #1061120Anonym anvandareMembertdk wrote:Är det någon ide att ens börja vid 32 års ålderHerregud, ja! Det kan göra en jätteskillnad för dig, speciellt om du är svag nu. 32 års ålder… Är du gubbe redan, tycker du? Nä, vet du vad! Iväg med dig till gymmet nu! :emo-thumb Ingen där kommer att bry sig om vad du lyfter ändå. Och om någon skulle bry sig så är det väl bara att bjuda på det. Då får den personen ju känna sig lite stark. Se det som en god gärning.
9 november, 2005 at 08:35 #1061121Anonym anvandareMemberGivetvis ska du börja träna!
Jag var 32 när jag började för 2 år sedan.
Gick upp 10 kg i muskler under första träningsåret och jag mår toppen. Tränar 3 gånger i veckan och har full koll på att äta ”rätt” och ofta för att få i mig ordentligt med mat.Go for it!!!
9 november, 2005 at 08:36 #1061122Anonym anvandareMemberNina Lätt wrote:”Då får den personen ju känna sig lite stark. Se det som en god gärning”.Det var riktigt bra sagt, det skall jag ta med mig!
9 november, 2005 at 09:16 #1061123Anonym anvandareMemberLoBoMan wrote:Det var riktigt bra sagt, det skall jag ta med mig!Håller med :emo-thumb
Antagligen blir träningen riktigt inspirerande de första månaderna med stor utveckling och styrkeökningar.
PS! Jag tror Monica Riscoll (min personliga kvinnliga Bodybuildingfavorit) började vid 31 års ålder. Vid 39 började hon får framgång i tävlingar (har jag läst någonstans).
Din fysiska maxstyrka börjar inte avta förrän vid 45 och då går det bara sakta nedåt, så kör på men ta gärna hjälp av en PT några pass så du lär dig köra korrekt.
… och glöm inte att äta ordintligt!
9 november, 2005 at 09:23 #1061124Anonym anvandareMemberJag var inte starkare jag n
9 november, 2005 at 15:43 #1061125Anonym anvandareMemberMicke A wrote:Håller med :emo-thumbAntagligen blir träningen riktigt inspirerande de första månaderna med stor utveckling och styrkeökningar.
PS! Jag tror Monica Riscoll (min personliga kvinnliga Bodybuildingfavorit) började vid 31 års ålder. Vid 39 började hon får framgång i tävlingar (har jag läst någonstans).
Din fysiska maxstyrka börjar inte avta förrän vid 45 och då går det bara sakta nedåt, så kör på men ta gärna hjälp av en PT några pass så du lär dig köra korrekt.
… och glöm inte att äta ordintligt!
…och vila!
9 november, 2005 at 19:43 #1061126Anonym anvandareMembertdk wrote:Hej alla !Har precis bestämt mig för att börja träna , har aldrig ens sett insidan på ett gym förut . Blev nerslagen i golvet då jag märkte att jag bara tar 50kg i bänkpress (en repetition med svårigheter. Är detta verkligen normalt elller bör jag sluta genast och söka läkare för sjuklig muskelsvaghet (seriöst frågat) . Är det någon ide att ens börja vid 32 års ålder . Erkänner villigt att jag kanske gjort misstaget att jämföra med dom andra som var där då jag tränade ,kunde inte låta bli liksom . Vad tror ni som vet mycket mer om träning än jag . tacksam för svar . 😮
Om du aldrig tränat kommer du känna riktigt bra resultat redan på några veckor… framförallt i form av träningsvärk då musklerna inte är vana vid belastning…
du kommer även öka rejält i början med sen dalar det.. så bli inte ledsen när det inte går lika lätt att öka som i början för det är naturligt…
det är min uppfattning iaf!:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.