- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › armträning
vad tycker ni om detta armpass, har nyligen börjat med det, mitt mål är att bygga så mycket massa och bli så stor som kroppen tillåter än att bli.
lite stats:
ålder:16
vikt:93
längd:191cm
Biceps:
Rak skivstångscurl 2set 4-6
Växlande hantelcurl 2set 4-6
Kabelcurl 1set 6reps
Triceps:
Push-downs 2set 6reps
Liggande tricepspress 2set 4-6
Kick-backs 1set 6reps
I mina öron är inte fem set speciellt mycket. Framför allt inte på triceps. Jag kör fler set och fler reps. Och, inte att förglömma, tungt och intensivt.
Med tanke på din ringa ålder kankse du inte tränat så länge så kan du kan träna intensivt och hårt nog för att det ska räcka med 5-6 set per muskel för maximal utveckling.
mvh
El Gordo
okej okej, kan man möjligtvis få lite stats från dig hiiman
tror du att det är bra set/reps för att bygga så mycket massa som möjligt och bli så stor som möjligt?
okej, men var ska man hålla sig när det gäller set/reps i alla muskelgruppen om man vill bli som jag, så stor som kroppen tillåter mig att bli
Variera dig och testa olika träningsupplägg. När du hittat ett som fungerar kör det tills du stagnerar och byt sedan ut det mot ngt nytt.
Finns inget ”magiskt” sätt att träna på.
Välj ngt du tycker är roligt, kör det en tid och utvärdera sedan innan du skiftar till ngt nytt.
jag tycker att du ska k
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY