Home › Forums › Allmänt om gymträning › Åsikter på mitt upplägg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 september, 2011 at 10:48 #52084Anonym anvandareMember2 september, 2011 at 10:48 #126999Anonym anvandareMember
Hallå! Har nu tränat några veckor efter en katastrofal sommar med undermålig träning! Är lätt att fastna i gamla vanor så vill gärna få lite åsikter på mitt upplägg på gymmet just nu.. För tillfället går det ju framåt men antar att det beror på att jag tränat dåligt i sommar.
Jag kör 4-split som det ser ut nu och varierar med två veckor 4-6 repetitioner och sen två veckor med 8-10 repetitioner.Att tillägga så startar MMA-terminen upp igen nästa vecka med tre pass per vecka, om det kan ge några fler åsikter på mitt styrkeschema.
Måndag: Bröst + triceps
Bröst
Bänkpress 3 set
Sned hantelpress 3 set
Cableflies 3 setTriceps
Pushdowns 3 set
Liggande tricepsextension 3 set
Enhands pushdowns 3 setTisdag: Rygg
Skivstångsrodd 3 set
Hantelrodd 3 set
Latsdrag 3 set
Chinsmaskin (sådan med vikter som hjälper) 3 set
Marklyft 3 setTorsdag: Biceps + axlar + mage
Biceps
Hantelcurl 3 set
Curl med ez-stång 3 set
Kabelcurl 2 setAxlar
Kabeldrag i sida 3 set
Hantelpress samt superset shrugs 3 set på vardera övning
Kabelpress 3 set
bakre deltadrag 3 setMage
Dragonflags 3 set
Cable crunches 3 setFredag: Ben
Benpress 3 set
Utfall 3 set
Benspark 3 set
Liggande lårcurl 3 set
Stående vadpress 3 setTack på förhand! / Fredde
2 september, 2011 at 10:54 #127000Anonym anvandareMemberSer bra ut. Kram
2 september, 2011 at 12:13 #127001Anonym anvandareMemberVet inte vad du har för mål eller så men jag hade nog satsat lite mer på basövningar om styrka är din prioritering. Tagit bort cabelflies och liknande övning och lagt till t.ex. smalbänk, böj och chins
2 september, 2011 at 12:24 #127002Anonym anvandareMemberZamso wrote:Vet inte vad du har för mål eller så men jag hade nog satsat lite mer på basövningar om styrka är din prioritering. Tagit bort cabelflies och liknande övning och lagt till t.ex. smalbänk, böj och chinsAah okej, ja det kan nog vara en bra idé! Jag satsar väl på både styrka och massa, inte direkt så att jag har tävlingsambitioner men tror du fattar Har undvikit böj för att jag har haft axelproblem och är stel i dem.. har svårt att hålla i stången när den är bakom skallen av ngn anledning.. men ska nog testa idag, var ett tag sen jag körde böj
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.