Åsikter på mitt upplägg

Home Forums Allmänt om gymträning Åsikter på mitt upplägg

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hallå! Har nu tränat några veckor efter en katastrofal sommar med undermålig träning! :) Är lätt att fastna i gamla vanor så vill gärna få lite åsikter på mitt upplägg på gymmet just nu.. För tillfället går det ju framåt men antar att det beror på att jag tränat dåligt i sommar. :|
    Jag kör 4-split som det ser ut nu och varierar med två veckor 4-6 repetitioner och sen två veckor med 8-10 repetitioner.

Att tillägga så startar MMA-terminen upp igen nästa vecka med tre pass per vecka, om det kan ge några fler åsikter på mitt styrkeschema.

Måndag: Bröst + triceps

Bröst
    Bänkpress 3 set
    Sned hantelpress 3 set
    Cableflies 3 set

Triceps
    Pushdowns 3 set
    Liggande tricepsextension 3 set
    Enhands pushdowns 3 set

Tisdag: Rygg

Skivstångsrodd 3 set
    Hantelrodd 3 set
    Latsdrag 3 set
    Chinsmaskin (sådan med vikter som hjälper) 3 set
    Marklyft 3 set

Torsdag: Biceps + axlar + mage

Biceps
    Hantelcurl 3 set
    Curl med ez-stång 3 set
    Kabelcurl 2 set

Axlar
    Kabeldrag i sida 3 set
    Hantelpress samt superset shrugs 3 set på vardera övning
    Kabelpress 3 set
    bakre deltadrag 3 set

Mage
    Dragonflags 3 set
    Cable crunches 3 set

Fredag: Ben

Benpress 3 set
    Utfall 3 set
    Benspark 3 set
    Liggande lårcurl 3 set
    Stående vadpress 3 set

Tack på förhand! / Fredde

Ser bra ut. Kram

Vet inte vad du har för mål eller så men jag hade nog satsat lite mer på basövningar om styrka är din prioritering. Tagit bort cabelflies och liknande övning och lagt till t.ex. smalbänk, böj och chins

Zamso wrote:
    Vet inte vad du har för mål eller så men jag hade nog satsat lite mer på basövningar om styrka är din prioritering. Tagit bort cabelflies och liknande övning och lagt till t.ex. smalbänk, böj och chins

Aah okej, ja det kan nog vara en bra idé! Jag satsar väl på både styrka och massa, inte direkt så att jag har tävlingsambitioner men tror du fattar :) Har undvikit böj för att jag har haft axelproblem och är stel i dem.. har svårt att hålla i stången när den är bakom skallen av ngn anledning.. men ska nog testa idag, var ett tag sen jag körde böj :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.