Äta före eller efter träningen?

Home Forums Allmänt om gymträning Äta före eller efter träningen?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 31 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Posts
  • #680155

    Om de fysiologiska förutsättningarna finns där för muskeltillväxt så förstår jag inte varför det skulle vara idioti… EAA samt kolhydrater är tillräckligt för mig. Naturligtvis skulle jag antagligen lägga upp det annorlunda om jag tränade senare på morgonen.Som det är nu så lägger jag upp det så av 3 skäl:
    1)Jag ha ut maximalt från intagen av EAA och i det syftet vill jag inte stoppa i mig något annat än kolhydrater innan träning.
    2) Går jag upp halv 6 vill så kommer en större måltid för nära inpå passet för mig. Alla tycker olika, för mig känns det som en klump i magen som hindrar mig från att träna maximalt i början av passet.
    3) Tidsbesparande, jag vill sova så länge som jag kan. Ska jag upp och äta ordentligt tar detta lite extra tid

    #680156
    Eddie Vedder wrote:
    Inte med både EAA och kolhydrater. Vad som avgör muskelproteinsyntesen är tillgången till aminosyror och inte mag- tarmkanalens fyllnad.

    Att vara mätt och belåten kan säkert kännas som en viktig grej rent mentalt för många, själv känner jag definitivt så när det gäller styrketräningen. Men om det inte är ett problem räcker gårdagens energiladdning gott och väl som energidepå samt kolhydrater och EAA som energi och muskelproteinsyntes.

    Och just den delen tror jag inte innebär så stor individuell skillnad som Flessa påstår, mentala biten är den del men vad som är optimalt rent fysiologiskt är en annan.

    med fastande mage tolkar jag det som att man inte har ätit något alls innan och under träningen men om man har fått i sig EAA och kolhydrater funkar det perfekt som du säger

    #680157
    z@phod wrote:
    Ät både före och efter.

    jag håller med. äte både före och efter. brukar ta en proteindrink direkt efter träningen sen äta en ordentlig måltid efter ca 1 timme.

Viewing 3 posts - 31 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.