- This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Axlar
hej jag undrar en sak kan nånn ge mej ett bra svar när man kör axlar jag brukar köra 4 gånger 4 men då undrar jag skall man köra baksida axlar 4 gånger 4 elle?
MVH johan
Om du menar att du kör 4 set x 4 reps så tycker jag verkligen att du ska höja repsantalet. Jag har själv svårt för att köra tungt och få bra kontakt i axlarna. Och baksida axlar kör jag ännu lättare o fler reps. Rekommenderar att variera mellan 6-8 reps och 10-15 reps.
axlar är även lätta att göra sig illa i. Så på så sätt är det bra med lägre vikter och fler reps även ur den aspekten.
Precis. Och även lätt att koppla in andra muskelgrupper. Så några 4 reps skulle inte jag råda dig att köra vidare på, inte på någon annan muskelgrupp heller för den delen.
ursäkta men jag såg ett fel jag kör 4 gånger 10
Generellt sett tror jag folk hakar på sig för mycket på repsintervall. Tänk mer på
utförandet och känslan. Reps säger faktiskt inte så mycket om hur träningen ser ut.
precis kan vara 10st skitslarviga och usla reps, eller 4st mycket strikta och fina
Fan, jag har svårt att skriva ibland. Men absolut, mysglenn, jag håller med dig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY