Bältes vara eller icke vara

Home Forums Allmänt om gymträning Bältes vara eller icke vara

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Kör ni med bälte eller utan?

Om JA eller IBLAND – när och varför???

Ibland: för att det ger mig mer vikt på stången.

Bara i marklyft och knäböj

har problem med ryggen så jag kör med bälte i de övningar där jag tycker att det krävs

kör med bälte ibland för att jag tycker att bältet stabiliserar överkroppen så att jag kan ta mer vikt.

Har kört utan bälte innan men eftr rekommendation från sjukgymnast så har jag börjat använda det mer och mer

Jag har bälte men använder det bara till att koppla fast fötterna på en bänk så att jag kan hänga utanför och träna magsidorna eller hänga upp vikt på det mha en kedja för att köra dips. Annars använder jag det aldrig till andra övningar.

Ibland. När jag kör tungt för att få lite mer bukpress.

polaren wrote:
    Ibland: för att det ger mig mer vikt på stången.

Bara i marklyft och knäböj

Samma här

Kör aldrig med bälte. Gjorde det som nybörjare, men sen är man klen som en fjollig skolflicka också =)

Har lite problem med ryggen så tycker det är skönt och känns stabilare med bälte.. :emo-thumb

Aldrig bälte och alltid pronerat. Det blir inte lika roliga vikter, men det är på riktigt.

Jag använder bältet vid mark o knäböj.

Kör även med bältet när jag kör dips o chins men då för att hänga i tyngder….

Använder bälte ändast vid o runt maxlyft i marklyft och knäböj. (men det va längesen nu)

Chris wrote:
    Kör även med bältet när jag kör dips o chins men då för att hänga i tyngder….

*kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.