Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bältes vara eller icke vara
Kör ni med bälte eller utan?
Om JA eller IBLAND – när och varför???
Ibland: för att det ger mig mer vikt på stången.
Bara i marklyft och knäböj
har problem med ryggen så jag kör med bälte i de övningar där jag tycker att det krävs
kör med bälte ibland för att jag tycker att bältet stabiliserar överkroppen så att jag kan ta mer vikt.
Har kört utan bälte innan men eftr rekommendation från sjukgymnast så har jag börjat använda det mer och mer
Jag har bälte men använder det bara till att koppla fast fötterna på en bänk så att jag kan hänga utanför och träna magsidorna eller hänga upp vikt på det mha en kedja för att köra dips. Annars använder jag det aldrig till andra övningar.
Ibland. När jag kör tungt för att få lite mer bukpress.
Bara i marklyft och knäböj
Samma här
Kör aldrig med bälte. Gjorde det som nybörjare, men sen är man klen som en fjollig skolflicka också
Har lite problem med ryggen så tycker det är skönt och känns stabilare med bälte.. :emo-thumb
Aldrig bälte och alltid pronerat. Det blir inte lika roliga vikter, men det är på riktigt.
Jag använder bältet vid mark o knäböj.
Kör även med bältet när jag kör dips o chins men då för att hänga i tyngder….
Använder bälte ändast vid o runt maxlyft i marklyft och knäböj. (men det va längesen nu)
*kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY