BÄnkpress!

Home Forums Allmänt om gymträning BÄnkpress!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej där ute! har en fråga angående bänkpress,måste man toucha bröstkorgen? för nu nr jag kör och stannar ca 10 cm ovanför så får jag mycket bättre kontakt,men bygger det lika bra? plus att jag inte får ont i axlarna när jag kör tungt,men är det helt fel att köra så? och varför isåfall?

kan berätta för er att att jag för ca 8 månader sedan fick en muskelbristning i axeln på grund utav att jag touchade bröstkorgen i incline.

Måste och måste, man måste ingenting, bygger du muskler bra som du tränar så kör vidare på det.
    Däremot får du ju specifisiera dig om du ska berätta hur mycket du tar i bänk, 80kg 10cm från bröstet är mycket lättare än 80kg till bröstet t.ex.

jag maxar 140 kg med touch i bröstkorgen,har inte maxat när jag stannar 10 cm ifrån ännu^^

Då borde du väll veta att man kan köra hur man vill.

Precis

Maxar du 140 så borde du ha tillräcklig erfarenhet under stången att veta. Tycker du det känns bra i axeln så kör på så länge dina resultat inte påverkas.

BigSyke wrote:
    Precis

Maxar du 140 så borde du ha tillräcklig erfarenhet under stången att veta. Tycker du det känns bra i axeln så kör på så länge dina resultat inte påverkas.

okej tack för svaret! ville bara ha en sorts bekräftelse att det är okej att köra så bara;P

har precis börjat köra så nu för slet upp skadan lite grann sist jag körde ”vANLIG” bänk så fick tips om att köra så här istället.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.