- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bänkpress – grepphjälp
Hej,
Har letat igenom forum och inte hittat särskilt mycket info, säkert för att jag är helt ute och cyklar med mitt grepp.
Jag håller alltså fingertopparna pressade mot stången och tummen på motsatt sida. Kniper alltså inte åt stången utan den vilar i handflatan och pressar fast dem med fingertopparna och tummen. Det är nästan så att naglel kanterna trycks mot stången. Lite svårt att förklara hoppas ni förstår.
Detta är en vad jag antar en dålig vana jag plockat på mig. Har dock kört de så länge så känns konstigt att köra vanligt grepp och knipa åt.
Min fråga, torskar jag mycket styrka på detta grepp? Kan tilläggas att bänk är min sämsta övning. Kör MM2K nu och vill verkligen finslipa allt.
Tack på förhand!
Svårt att uppskatta hur mycket styrka man kan förlora, det beror ju på hur stora händer du har etc. men öva dig på att hålla i stången med hela handen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY