bänkpress-problem

Home Forums Allmänt om gymträning bänkpress-problem

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hejsan, jag har ett problem som jag gärna skulle vilja få lite hjälp med..

Under dom senaste 3 – 4 veckorna så har jag efter att ha kört bänkpress fått rätt så rejält ont i ”bröstbenet” och nästan ändå bak i ryggen (låter suspekt kanske). har aldrig haft dessa problem innan och det stör mig och min träning. smärtan kan sen sitta i lite grann hela dagen och försvinna lagom till nästa pass bänkpress då den kommer tillbaka osv.
    någon som har koll på den här typen av problem? vad kan jag göra åt det??

tacksam för svar

Du kanske låter stången dunka emot bröstet i bottenläget?
    Använder du träningsbälte?
    Ett sätt att avlasta ländryggen är att sätta upp fötterna på bänken.

nja dunkar inte speciellt tycker jag inte, men det är klart jag gör ju inget stopp i botten heller..
    nej i bänken använder jag inget bälte men det har jag ju heller aldrig gjort men aldrig haft ont annars heller.
    problemet har nog uppkommit efter att jag tagit mig upp en liten bit över 100-strecket. men man tycker ju att kroppen borde hänga med upp över 100 likväl som på 90

Bänk e skrot, de e kul å va stark i inget mer,kör hantlar:emo-thumb

ja jag får nog köra hantlar istället ett tag nu.. håller med om att det är bättre än bänk på många sätt, men bänk är rätt kul ändå:emo-thumb

Jag hade lite liknande känningar när min bröstrygg hamnade lite fel, har hänt ett par tre gånger.
    Är det samma bekymmer så fixar en kiropraktor det på nån snabb behandling :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.