- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Basövnigar för styrketräning?
Jag antar att det redan finns en tråd om det här eventuellt men jag är ganska ny här och hittar inte allt så lätt. Hur som helst har jag nyligen börjat styrketräna men körde som dom flesta lite för tungt och lite för mycket därför vill jag nu få hjälp med basövningarna framförallt. Vilka basövningar ska man göra? Hur många set och reps ska man göra av varje? Hur många dagar i veckan bör jag börja med och när bör jag göra ett eget schema eller liknande? Skrev det inte tidigare men jag vill bygga muskler samt bränna lite fett i den mån det går för jag vet att det är svårt att göra både och samtidigt.
Har du tid att lägga upp ett schema som kompletterar ett tungt styrkepass för en vecka skulle det verkligen uppskattas. Jag vill som sagt ha med basövningarna som kompletterar allt som behövs för en nybörjare vilket kommer ge mig en riktigt start och grunden är som sagt viktigt för att undvika skador och inte belasta leder osv.
OBS: Finns de någon hemsida med hur man utför dessa övningar på tex video skulle det vara skit bra också.
Jag har hittat en bra sida på vad övningarna heter och hur man utför dom så nu är det bara att välja ut vilka av dessa som är basövningar och som jag bör göra framöver i ett schema
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071]
basövingar = övningar där rörelsen sker i fler än en led.
set och reps, finns inga ”ska’n”
har redan skrivit i en av dina 100tals trådar om en möjlig split som jag själv kör/ har kört och som många andra kör.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY