Basövningar max 20-30 min 3xV

Home Forums Allmänt om gymträning Basövningar max 20-30 min 3xV

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Lite ideer på basövningar som är bra.
    Jag kör 3 gånger i veckan uppdelat baksida kropp, framsida kropp, axlar och armar.
    Men har tänkt köra ca 30min motion efter gymet men har max 1 timme innan jobbet så innebär att gym får ta max 30 min.

Självklart vill jag ha med alla mina övningar men inser att jag måste plocka bort lite för att pressa tiden.

Nu har jag lite hjärnsläpp så lite förlag tack!
    Vilka är bra basövningar att ha med då det är så pass kort tid.

Dex wrote:
    Lite ideer på basövningar som är bra.
    Jag kör 3 gånger i veckan uppdelat baksida kropp, framsida kropp, axlar och armar.
    Men har tänkt köra ca 30min motion efter gymet men har max 1 timme innan jobbet så innebär att gym får ta max 30 min.

Självklart vill jag ha med alla mina övningar men inser att jag måste plocka bort lite för att pressa tiden.

Nu har jag lite hjärnsläpp så lite förlag tack!
    Vilka är bra basövningar att ha med då det är så pass kort tid.

Knäböj
    utfall
    marklyft
    bänkpress
    axelpress
    chins
    dips
    olika roddar

framsida
    15 min bänkpress 10min axelpress 5 min dips

baksida
    15min marklyft 7min chins 7min rodd

axlar armar passet tycker jag du ska byta mot ben träning. Armarna får du tillräckligt med träning till när du kör fram & baksida.
    20min knäböj
    10min utfall

Prova det så kallade stronglift 5×5, men om du ska hinna på 30min kan du var tvungen att gå ner till 3×5 åtminstone när du kommer upp i tyngre vikter.

[http://stronglifts.com/stronglifts-5×5-beginner-strength-training-program/]

Perfekt läste om 5×5 och gjorde en ny liten kombination som passar mig bättre och det funkar fint fint.
    Delade upp det
    dag1 rygg
    dag2 bröst
    dag3 ben+axlar

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.