Bästa bicepsövning?

Home Forums Allmänt om gymträning Bästa bicepsövning?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Mitt val faller på Scottcurl m ez-stången, den är jävligt go´! :bb2:

Den har pajjat mina underarmar för evigt;)

Själv skulle jag rösta på stående hantelcurls.

Jag gillar alla övningar…bara man har mycket kontakt med biccan så den får jobba ..:emo-thumb

Jag blir förvånad att ingen nämner koncentrationscurl. Skön som fan.
    Men alla nämnda är sköna.

För alla: Chins (smalt supinerat grepp), skivstångscurl

För avancerade: Chins, skivstångscurl, Zottman preacher curl, liggande hammer curls, höga stående kabelcurls (dubbel biceps framifrån).

Stefan Gasslander wrote:
    Jag gillar alla övningar…bara man har mycket kontakt med biccan så den får jobba ..:emo-thumb

För er som inte vet det så sopade Stefan hem segern i Biceps Battle vid Fitnessfestivalen i GBG 2004 med 26 reps på 43kg skivstångscurl (50% av egen kroppsvikt), så han vet vad han talar om:emo-thumb

Anton K wrote:
    haha 26reps på 43kg i skivstångscurl grymt:emo-thumb

Kan tala om att det var strikta reps också…jag var där och plåtade kalaset…Ove Rytter är en hård domare:)

Andreas Guiance wrote:
    Kan tala om att det var strikta reps också…:)

Säger bara PUMP[/b] :D

St

Själv har jag alltid tyckt om bicepscurl :) ger bra resultat.

ezcurls med kabel har jag fastnat för senaste tiden nu.

Andreas Guiance wrote:
    Den har pajjat mina underarmar för evigt;)
    QUOTE]
    Vad har du fått för problem med underarmarna och varför, eller var du ironisk?
    peteks wrote:
    Vad har du fått för problem med underarmarna och varför, eller var du ironisk?

Min favoritövning nummer 1 för biceps när jag var 16 var scottcurl med ez-stång. Fick inflammerade underarmar av den till den grad att jag idag, när jag är 25, trots fleråriga träningsuppehåll emellan, fortfarande inte kan använda någon form av stång för bicepsträning utan enbart hantlar.

Jag säger inte att den alltid pajjar underarmarna, men för mig gjorde den det. Möjligtvis körde jag för tungt för mitt eget bästa ibland;)

Andreas Guiance wrote:
    Min favoritövning nummer 1 för biceps när jag var 16 var scottcurl med ez-stång. Fick inflammerade underarmar av den till den grad att jag idag, när jag är 25, trots fleråriga träningsuppehåll emellan, fortfarande inte kan använda någon form av stång för bicepsträning utan enbart hantlar.

Jag säger inte att den alltid pajjar underarmarna, men för mig gjorde den det. Möjligtvis körde jag för tungt för mitt eget bästa ibland;)

Var/är det muskelfästena för biceps eller underarmsmusklerma som är paj eller armbågsleden pga den översträckning övningen kan ge? Är det omöjligt att träna underarmar för dig med?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.