bästa kondtionsträning för gym?

Home Forums Allmänt om gymträning bästa kondtionsträning för gym?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

två frågor, hur mycket påverkar konditionsträning gym? Om jag har asdålig kondition hur mycket påverkar det min muskelbyggning?

Vissa byggare som Marcus Ruhl röker ju massor..

Och, om man ska få upp konditionen men inte vill bränna kalorier för man ska bulka.. vad är bäst då? löpning? intervall löpning?

Konditionsträning sänder signaler som motverkar styrketräningens muskeluppbyggande mekanismer, på cellnivå. Cykling är lindrigare än löpning.

Rökning nedreglerar muskeluppbyggnaden 24/7, med mycket.

King Grub wrote:
    Konditionsträning sänder signaler som motverkar styrketräningens muskeluppbyggande mekanismer, på cellnivå. Cykling är lindrigare än löpning.

Rökning nedreglerar muskeluppbyggnaden 24/7, med mycket.

Wuut? Så kondition är aldrig bra om man bulker och ska bygga muskler?

bättre skita i det och bara lyfta då?

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537&highlight=samtida]

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129803&highlight=samtida]

Såklart att det är bra med måttlig konditionsträning i olika former, ökad fettförbränning och ökad återhämtning är några fördelar

Jag tror Marcus Ruhl tar en cigg för att minska hungerkännslorna i slutet på en tung diet och då mest på film för att sticka ut lite…men det är bara vad jag tror.

Måste hålla med sista talare. Kondition/bättre syreupptagning främjar träningen i gymmet. Återhämtning, mental-styrka, självkänsla gör att du orkar det där lilla extra som vinner över det du förlorar när du springer och ”sänder fel signaler”.

Teorin säger en sak, praktiken en annan. Finns ganska många atleter, sprinters mm som har ganska muskulösa kroppar. Även vardagslivet och din hälsa gynnas av bra kondition.

En tanke: Istället för att gå upp 4 kg muskler för att sedan deffa bort 1, är det inte bättre att bygga 3 och behålla formen året om…

Rolle wrote:
    ökad fettförbränning.

Nej.

King Grub wrote:
    Nej.

Okej så man bränner inget fett eller lägger på sig fett av konditionsträning och förbättrad kondition menar du?? jag hajar inte??

Forskningen säger sitt, men man får i slutändan gå på det som känns bäst; jag har bytt från enbart gymmande/byga muskler till fokus på kardio; löper 30 min på band och gymmar resterande 30 min. Jag persoligen känner att jag orkar ta i mer i vikt tack vare löpningen.

Intervall är skönt. Det funkar super för gym träning. Men säg inget till någon okej!? :)

Allt är en avvägning men mår man bättre så presterar man antagligen bättre också…

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.