Behöver feedback på träningsupplägg 2012.

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver feedback på träningsupplägg 2012.

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej.
    Ny här på forumet, men kastar mig in i forumet genast utan omsvep. ;-)
    Jag skriver här med anledning av mitt träningsår 2012, då jag tänkt att satsa stort och nå mina drömmar.

Tränar mycket idag, men tyvärr inte så målinriktat som jag önskar.
    Jag dansar pole, kör styrka och spinning. Promenerar dagligen.

Jag har mer än bra grundfysik, och efter senaste halvårets träning har jag börjat ana muskeldefinition.

Hur som helst, mitt träningsupplägg för 2012 börjar med att jag tänker delta i fitnessfighten januari.
    Utöver detta så har jag min dansträning á 6-10 timmar i veckan.
    Så, det blir en extrem månad.

Första veckan i februari är jag uppbokad på två danslektioner och första helgen i februari ska jag certifieras till dansinstruktör vilket kommer innebära 16 timmar träning på två dagar.

Veckan därpå har jag 4 timmar schemalagda danslektioner + workshopdag som innebär ca 5 timmar dans vid veckoslutet.

Från och med 13 februari lugnar det ner sig och här fram till och med slutet på månaden tänker jag ta det lugnt. Vila mycket, bara träna schemalagda danspass och ta promenader.

Mars: Nästa utmaning. Kettlebellträning! Mitt mål är 100 snatches på max 5 minuter med 16 kg. Kommer självklart variera träningen som vanligt men det här är ett av mina stora delmål för året och jag vill klara det 1 april.

Så långt har jag kommit i min planering.
    Skulle vilja ha feedback. Fråga om ni vill ha mer detaljer, om jag ska skriva ut allting i detalj så blir det wall of text och tråkigt att läsa.

Jag undrar mycket hur jag ska få kroppen att hålla ihop under den här tiden, det ÄR rätt mycket träning trots allt..

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.