Behöver hjälp, dålig utveckling på senaste.

Home Forums Allmänt om gymträning Behöver hjälp, dålig utveckling på senaste.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!

Känner nu att jag är i en sk. tröskel… Märker att mina armar ”stannat” i utvecklingen. Ökar också långsammare i vikter nu, även ifall jag äter mer än innan jag fastnade i tröskeln.
    Började köra igång i februari, ett tag innan de så lekte jag mest runt på gymmet¨:p Har ökat från 50 ~ 85-90 kg i bänk samt flera liknande resultat i andra övningar.
    Kör för tillfället ungefär 5 reps 3-4 set på biceps / triceps övningar. Likadant med hela överkroppen. Hade inte alls stor koll på antalet reps+set. Borde jag gå över till 8 reps? Och hur många set tycker ni?
    Jag är då främst ute efter att bygga lite större armar, känns väldigt frustrerande att inte märka några resultat :(
    Hur skulle ni lägga upp en vecka från mån-fre?
    Har kollat lite maxOT osv, men känns som om det liknar mitt nuvarande en hel del, och maxOT är väl främst för styrka? Kanske skulle jag sno deras övningar och bara ändra reps/set?

Skulle vart grymt schysst ifall någon kunde hjälpt mig, tycker det är väldigt tråkigt för tillfället och håller på att tappa motivationen lite 😥
    ( sorry för andra trådar, var bara tvungen att lägga upp hur de ser ut för tillfället )

En del byter övnigar för att typ ”överaska” musklerna Fast det egentligen nog ger mer psykologiskt att det kan bli roligare att köra lite annat ett tag. Trösklar verkar annars vara det naturliga utvecklingen går inte rakt (tyvärr) utan man hamnar på platåer där det helt enkelt inte känns som det händer så mycket ett tag.

Att labborera med vikterna och byta antal reps och set tror jag egentligen ger mer än att byta övnigar. Eventuellt göra övningarna i en annan ordning. Du får nog prova dig fram lite och koma ihåg att bara man inte ger upp så kommer utvecklingen igång igen. :D

Känner du dig trött när du är färdig? Inte så att du kan öka i vinter fast har fastnat med de gamla vikterna?

Om du vill ha större armar och kör just nu bara 5 reps , testa då högre volym typ 10-12 reps på den vikt du orkar utan att fuska. Kör med 10-12 reps någon vecka och se hur det går , sedan om det går bra så kan du fortsätta med det tills nästa ”tröskel” för att sedan byta ner till 5 reps igen :)

nördfarbrorn wrote:
    En del byter övnigar för att typ ”överaska” musklerna Fast det egentligen nog ger mer psykologiskt att det kan bli roligare att köra lite annat ett tag. Trösklar verkar annars vara det naturliga utvecklingen går inte rakt (tyvärr) utan man hamnar på platåer där det helt enkelt inte känns som det händer så mycket ett tag.

Att labborera med vikterna och byta antal reps och set tror jag egentligen ger mer än att byta övnigar. Eventuellt göra övningarna i en annan ordning. Du får nog prova dig fram lite och koma ihåg att bara man inte ger upp så kommer utvecklingen igång igen. :D

Jo, har också försökt att byta övningar, men de gav inte direkt mycket. :) Men jag tror det flesta hänger i antal reps/set för mig, har inte alls tänkt på det mycket faktiskt. Tack för ditt svar :up:

Istolig wrote:
    Känner du dig trött när du är färdig? Inte så att du kan öka i vinter fast har fastnat med de gamla vikterna?

Ja jag känner mig trött! Försöker mig på så tunga vikter jag kan varje gång :)

oscar123 wrote:
    Om du vill ha större armar och kör just nu bara 5 reps , testa då högre volym typ 10-12 reps på den vikt du orkar utan att fuska. Kör med 10-12 reps någon vecka och se hur det går , sedan om det går bra så kan du fortsätta med det tills nästa ”tröskel” för att sedan byta ner till 5 reps igen

Det var en bra ide, tack! :up:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.