Home › Forums › Allmänt om gymträning › Behöver hjälp. Gå ner i vikt samt bygga muskler.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 oktober, 2011 at 13:57 #51776Anonym anvandareMember10 oktober, 2011 at 13:57 #125765Anonym anvandareMember
Tjena tjena.
Har lite då och då tränat gym samt olika kampsporter för att finna motivation till att bygga muskler och gå ner i vikt. Har nu tränat gym i cirka 3 månader (tränat mycket förr under kortare perioder) men utan att se något resultat förutom att jag väger mer (troligtvis muskler). Försöker äta så bra som möjligt, mycket kött, grönsaker, nästintill inget sött.
Väger 122 kg och är 201cm lång.
Nu till vad jag behöver hjälp med: Jag skulle gärna vilja gå ner i vikt (iaf 2-10kg), samt bygga muskler. Har ett standard träningsschema där jag tränar 5-6 ggr i veckan varav 2-3 gånger går/joggar/cyklar jag. Jag använder inget kosttillskott (gainer, proteiner osv)
Tack så mycket.10 oktober, 2011 at 14:31 #125766Anonym anvandareMemberTräna på så kommer resultaten….
10 oktober, 2011 at 14:41 #125767Anonym anvandareMemberhehe.. jo dom säger ju det men efter ett par månaders stenhård träning kollar man sig själv i spegeln och sen vänder man blicken ner mot vågen och så väger man mer men ser inte bättre ut alls. det är inte värst mycket fett utan bara ”kärleks handtagen”, och magen. Tacksam för svar!!
10 oktober, 2011 at 14:57 #125768Anonym anvandareMemberKänns som att hela forumet och nätet är fullt av tips, sedan du ger typ 0 information om hur du tränar äter mm, mitt tips är att du skapar en dagbok/journal här, samt läser runt lite i trådar så kommer du hitta massor med tips och feedback.
Om du går upp, ät färre kalorier eller rör på dig mera, enkel ekvation.
13 oktober, 2011 at 16:16 #125769Anonym anvandareMemberOm du inte är väldigt duktig inom träning (kost, träning, anatomi osv) så skulle jag rekommendera att du bulkar upp och sen deffar. Att gå ner i vikt och samtidigt bygga är ett väldigt långsökt och avancerat mål och man kan lätt tappa motivationen.
Mvh Highclick
16 oktober, 2011 at 19:50 #125770Anonym anvandareMemberJag instämmer med dig där Highclick.
Sen kan man ju mäta sin midja kanske en per vecka och så märker man att man tappat 1cm här och fortfarande har samma vikt.
Då kanske man blir glad istället.)
Skulle kanske se till att inte äta några kolhydrater i allafall inte snabba sådana dom dagarna du inte tränar.
Sen kanske du skall kolla hur mycket fett du har i maten.
Se till att häll på lite olivolja på din sallad eller om du gör en omelett se till att ha rikligt med fett då i pannan.
Du måste som sagt göra dig av med mer energi än du förbrukar.
Lycka till:) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.