Home › Forums › Allmänt om gymträning › Bemöta dåliga tips/råd/förslag
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2013 at 21:16 #1079285Anonym anvandareMemberxtreme79 wrote:Kan du motivera varför du utför en övning på ett visst sätt gör det. Kan du inte motivera varför du gör som du gör fråga vad deras motivation är.
Du ska inte göra dina knäböj så djupa, stanna vid 90 grader.
– Det är skonsammare mot knäna att göra djupa knäböj än att stanna vid 90 grader.Vid bänkpress ska stången gå ända ner till bröstet
-Tja, varför kör jag bara halva vägen. Kanske ska testa hela vägenTycker inte man ska vara främmande för råd, dock besvaras dåliga lättast med fakta.
beror mycket på hur ”mycket man har på stången” så att säga med, om man som jag t.ex. kör på 250 kg+(tagit 275 kg) i benpress, råd skall nog ges efter vilken nivå man tränar på.
då skall man inte ens gå till 90 grader uta avbryta strax innan och definitivt undvika negativ vinkel (vill man smälla knäna, så varsågod!).
det är ett råd som är handfast, som bara ett exempel.
mitt råd är att mer lyssna till instruktörerna än dem andra på gymmet.
kom ihåg att instruktörerna har utbildning i ämnet.9 november, 2013 at 18:20 #1079714Anonym anvandareMemberxtreme79 wrote:Kan du motivera varför du utför en övning på ett visst sätt gör det. Kan du inte motivera varför du gör som du gör fråga vad deras motivation är.Du ska inte göra dina knäböj så djupa, stanna vid 90 grader.
– Det är skonsammare mot knäna att göra djupa knäböj än att stanna vid 90 grader.Vid bänkpress ska stången gå ända ner till bröstet
-Tja, varför kör jag bara halva vägen. Kanske ska testa hela vägenTycker inte man ska vara främmande för råd, dock besvaras dåliga lättast med fakta.
Jo men nu får jag inte anmärkningar på att jag fuskar. Jag lägger inte på mer vikt bara för att mr hotstuff står där. Men jag erkänner att de sista 1-2 repsen är pinsamt vingliga. Men det är för att (rätta mig om jag har fel) jag tror att mina muskler växer genom att de pressas sakta men säkert, och någonstans måste jag börja att utmana de stackars cellerna som mest är vana vid vila med.
Jag uppskattar råd och tips. Till och med de människor som slaktar hela mitt träningsupplägg, och mig. Men bara om det nya upplägget är bättre! Det jag avskyr är de mupparna som kommer med kommentarer som ”trädgårdshandskar”. Jag har inga svårigheter att säga ifrån, jag vill bara göra det på ett trevligt sätt.
9 november, 2013 at 18:21 #1079715Anonym anvandareMemberTerrängråttan wrote:Man behöver inte mer humor än det här, den här träskallarna som ger kommentarer åt en är väldigt tacksamma att driva med.
sista inlägget nu var fan obetalbart.
Fy sjutton hur bra det var.Visst är det, men inte på jobbet. Hur går det för dig? har du kommit tillbaka?
10 november, 2013 at 12:43 #1079720Anonym anvandareMemberPiggie wrote:Terrängråttan wrote:Man behöver inte mer humor än det här, den här träskallarna som ger kommentarer åt en är väldigt tacksamma att driva med.
sista inlägget nu var fan obetalbart.
Fy sjutton hur bra det var.Visst är det, men inte på jobbet. Hur går det för dig? har du kommit tillbaka?
Ja, och det bra, mår bättre än på länge, lagt skiten bakom mig, håller på med militär PT för att stabilisera och ”säkra” muskelhållbarheten så att säga, så dem inte brister vid tunga övningar, och att jobba med uthålligheten, hellre lite mindre i omfång och segare och uthålligare än större och skörare, och mer utsatt för skaderisk på grund av det, ”biffar” imponerar inte på mig, det är dem lite mindre som trots det klarar av långt mer än vad deras fysik skvallrar om.
Visst är biffigt snyggt men brukbart? nej.
en erfarenhet jag gjort under alla år jag tränat i olika form.
inte lika ”100 procent gyminriktad” efter den senaste skadan längre då jag höll på att sabba knäet, hann stoppa i tid dock.Gått ner mycket i vikt, vilket underlättar åtskilligt i det mesta, ingen idiotbantning, bara ändra kosten till mer sundare, och dra ner på kalorintaget.
Något dem flesta borde tänka på allmänt.
Vi börjar ju få lite av problemen USA har med övervikten där den nu t.o.m. har blivit ett säkerhetespolitiskt problem.
Fetman spider sig så att säga i folklagren.PS: på jobbet kan man faktiskt vänligt men bestämt undanbe sig dem här ”råden” utan att stöta sig med någon.
Håller på och löser mina sista trassel via nyttiga idioter nu, där jag ligger i bakgrunden utan att synas.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.