Ben 2 ggr/v

Home Forums Allmänt om gymträning Ben 2 ggr/v

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena!

Har haft problem med knäna i ungefär ett år nu, men har fått grönt ljus av min ortoped att börja träna. Mina ben har bokstavligen blivit pinnar och skulle vilja få upp volymen rejält på dem. Det jag undrar är vad som är bästa sättet för detta. Har funderat på att köra två lätta benpass i veckan, men är det optimalt?

Tänkte ett sådant här upplägg

Rygg

Ben – mage

Biceps – bröst

VILA

Axlar – triceps

Ben – mage

VILA

Högre frekvens än ett pass per veckan är förmodligen bäst för alla muskelgrupper. Även om intensivitet, intensitet och/eller volym måste anpassas.

Håller med dej där Eddie!
    Har själv provat med att köra muskelgruppen 1 gång i veckan och det funkade inget bra för mej alls… drog på mera pass och resultaten lät inte vänta på sig alls.

Tror absolut på att köra igenom kroppen 2ggr per vecka, självfallet får man som eddie skriver anpassa volymen därefter så att det inte bli rför mycket.

Släpandes muskelgrupper gynnas självklart av att tränas 2ggr i veckan. Men skulle nog råda dig köra ett tyngre och ett lättare pass. Du kan även träna lite högre reps på det lättare passet då benen har ibland en tendens att svara bra på högrepsträning.

All right, låter bra, tack för svaren. Att köra ett tyngre pass är inte så aktuellt just nu (eftersom jag är rent ut sagt svinrädd för att skada mig igen).

Själv har jag delat benen på 2 och kör gluteus och quadsen en dag, och hamstrings och vaderna den andra för att kunna köra hårdare då mina ben släpar.. kör några set sittande vadpressar på lår/rump passet och en rejälare djupdykning på hamstrings/vad passet

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.