Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ben
Kan ge exempel , när du kör biceps övningar så brukar många använda sig av axlar, twist och gungningar för att det ska bli enklare att köra, nu när det gäller ben är det så att när mjölksyran hoppar in och man vill fortsätta så gör man allt så att det kan bli enklare att fortsätta, där kan det bli fel med stabiliteten.
Att man cheatar lite är i sig inget negativt (beroende på övning naturligtvis) och har inget med mjölksyra att göra.
Ditt exempel är obegripligt, ffa när man tar en såpass komplex övning som knäböj. Det är inte säkert att det är benen som ger upp först. Eller att man får mjölksyra av många set.
Dessutom, styrketränar man med målet att bygga muskler eller bli starkare är det tveksamt att man befinner sig i det stadiet att man får mjölksyra. Det lär vara kontraproduktivt.
I mitt senaste forum som jag svarade på så berättade/ gav exempel på hur du gör för att det ska bli enklare i detta fall enklare. det jag menade att man kan cheata och även fel i stabiliteten!!
Med vänlig hälsning André
Med vänlig hälsning André
Kan du skriva om inlägget så att man förstår vad du menar? För nu så tror jag inte att någon hänger med.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY