- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Benövningar och lite till..
Jag tycker det finns få benövningar, men har antagligen fel.
Brukar köra knäböj (börjat med det ganska så nyligen), benpress, benspark, lårcurl, sen någon sittande lårcurl, ett ben i taget. Även lite raka marklyft ibland.
Vilka övningar ska man köra mest för att få stora ben? Tycker baksida lår (harmstrings) inte får så mycket träning av dom övningarna? Eller?
Sen finns det en ”maskin” på mitt gym som man sitter i, tror det är för axlarna men det ser ut som att det tar på ryggen mera :S Man drar nästan som man gör när man kör Latsdrag, tycker det ser jäkligt lika ut.. svårt att förklara.
Tips tack!
Utfall med hantlar i händerna. tar skönt i baksida lår.
Annars Tycker jag det ser ut som du har en hel del övningar för ben
Det du räknade räcker x) En del kör enbart knäböj med goda resultat (Y)
Och den knasiga maskinen tror jag att jag her en liknande av på mitt gym. Baksida axlar är det antagligen, om det är en dragövning men itne för ryggen.
Frontböj, Utfall.
Frontböj är en bra variation.
Raka Marklyft tycker jag själv är en överlägsen övning för hamstrings.
Utfall.
Utfall, Raka marklyft, Curl, Benpress och Squat
Vanliga marklyft i sumoställning tycker jag tar bra hamtrings med men det är ju allt annat än isolerat
[http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/?muscle_group=lar_baksida&category=alla&level=alla&page=1]
Här finns alla upptänkliga varianter samt några till…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY