- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Benträning vid knäproblem
Hej!
Sökt forumet en stund nu utan större lycka. Jag har en del problem med mitt vänstra knä och har väldigt svårt att köra knäböj. Det är inget monsterproblem utan kan springa och så men just tunga djupa knäböj blir helt enkelt för mycket. Benpress är lite småjobbig också på tyngre vikter.
Så min fråga är, vad ska jag köra istället? Känns som att jag blir kvar med bensparkar och vadträning. Vill ju inte att överkroppen ska sticka iväg allt för mycket, jag har redan jävligt små ben och vill verkligen hålla igång med dem. Kör just nu sittande och liggande benspark samt vadövningar, märker 0 resultat av det.
Är det bara o lägga ner benträningen tills de känns bättre i knäet eller är det värt och försöka mala på med de övningar som går?
Tack på förhand
/Erik
Högreps i benpress o skit i knäböj kanske?
Jo problemet är våran förbannat dåliga benpress på gymmet Tränar på jobbet och där har vi en plan benpress med fasta vikter, maxvikten är för lätt och går inte att hänga på mer
Vadpressen är inge bra heller så funderar stark på att i Januari skaffa kort på något gym i stan och lägga benpasset där. Kanske ett klippkort då det är 1 gång i veckan som de gäller
Kör ett ben i taget bara så är det löst
lös knäproblemet med
Körde lite ben idag. Kändes inte helt bra i benpressen heller Får nog gå och kolla upp knäet ändå (trodde det var någon övergående överansträngning). Körde benspark fram och bak samt vadpressar så blev litegrann iaf
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY