Biceps övningar

Home Forums Allmänt om gymträning Biceps övningar

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej allihopa! ;) tänkte berätta lite om mitt biceps pass.

Jag började med att värma upp med chins för axlar och biceps skull.
    Sen så gick jag över till hantlarna och tog en bänk och justerade den till ca: 75 grader sen började jag köra, 4 sets med 12-8 reps på varje arm, jag gillar att köra explosiva repetitioner upp och långsamma ner, dvs ungefär 1-2 sek upp sen 3 sek ner, och jag har märkt att mina biceps växer så att de knakar:) sedan gick jag över till en curlstång och körde ”21’s” de är 7-7-7, man börjar med att köra 7 st halva reps (från midjan ungefär tills dina armar är 90 grader sen direkt efter det så kör du från 90 grader tills du nuddar hakan ;) och sist kör du 7 fulla reps från midjan till hakan och detta är 1 set(O.B.S lägg märke till att du kör allt det där nonstop), jag personligen brukar brukar hämta en annan curlstång med hälften så mycket vikt som jag hade på 21’s och kör ungefär 12 reps med den där efter går jag över till kablar och tar en fäster en normalstor rak stång till kabeln och kör där eftersom att jag känner att det är mer ”tension” på mina biceps och har ganska låga vikter mer kör samma sak som jag gjorde med hantlarna, explosiva reps upp och långsamma ner och om du inte har fått pump nu så sök hjälp :P kör ungefär 4 sets med 12 reps i varje. Sen går jag över till hammercurls och tar rätt tungt för att jag endast ska orkar med 6 reps i varje arm och så tar jag med mig 7 kg hantlar för att droppseta mellan varje hammercurl set. Kör ungefär 3-4 sets på det. Sen har vi en bicepsmaskin också så brukar gå ditt och köra några sets där som avslutning på mitt bicepspass, observera att i varje övning så kör jag explosiva upp och långsamma mer för det har hjälp mig otroligt mycket och armarna har växt som bara den.

MVH Simon

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.