Blåmärke efter bänkpress?

Home Forums Allmänt om gymträning Blåmärke efter bänkpress?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hej hej.

Jag brukar f

bänkpress med omvänt grepp? låter livsfarligt 8)

sorry om jag pajar din tråd, men varför kör man så?

fatta inte heller först, tror dock han menar tricepsgrepp i maskin.

Menar han inte smalbänk med omvänt grepp? Jag brukar själv få blåmärken av smalbänk ibland. Testa hålla lite bredare i så fall så att man inte klämmer huden.

Hmm, jag kanske skrev luddigt.
    Men som Bernhard s

kanske inte h

jag tycker det ser ut som att du har fått en muskelbristning

Smal b

Ska prova köra på det sättet, kan ju inte utala mig innan man själv har provat.

Men när det gäller blåmärkena så får du nog välja, fortsätta köra denna övning o få blåmärken eller helt enkelt köra någon annan tricepsövning.
    Är den så grymt bra så den är ”värd” blåmärkena? varför inte köra dips (blir det för lätt för dig kan du ju hänga i vikter i ett bälte) eller vanlig smalbänk då slåpper du nog blåmärkena..

Bamse wrote:
    Smal b
    anders wrote:
    Konstigt att så många inte testat denna övning:| Den körde jag ofta förr men har övergått till att köra standard-grepp nu istället för jag har märkt att jag lättare skadar triceps av övningar med ”omvänt grepp”. Men hur du fått ett sånt j-vla märke är för mig en gåta. Låg du på en sten å körde eller?:D

Nej men seriöst, det kan ju vara nåon skada eller så har känslig hud, vissa har det, så Du borde någ kolla upp det för det ser ju inte så bra ut.

Är helt säker på att han ”klämmer” sig mellan bänken och armen i bottenläget. Kikar du på blåmärket så ser du nästan en rak kant efter bänken… Har sett detta flera gånger förut…
    Fast du kanske får platts innanför kanten på bänken? :p Ne då, skämt åsido. Är säker på att det är så det gått till.

Polisen wrote:
    jag tycker det ser ut som att du har fått en muskelbristning

nenen skulle garantera dej att om det var en muskelbristning sa skulle han inte kunna kora den vecka efter vecka!! han skulle fan inte kunna skriva meddelande.. :D

B

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.