Home › Forums › Allmänt om gymträning › Blir ALLTID sjuk!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2011 at 17:11 #51455Anonym anvandareMember3 december, 2011 at 17:11 #124491Anonym anvandareMember
Hej,
Så fort jag hamnar i den bästa fasen i min träning och kost så avbryts den av att jag blir sjuk. Ont i halsen, sjukdomskänsla i kroppen som gör att jag bara vill ligga ner.
Jag tränar ett rätt ordentligt helkroppspass en eller två gånger i veckan och varierar det med kampsport två gånger i veckan. Min diet försöker jag hålla på ca 50% protein, 30% fett och 20% kolhydrater som jag försöker ta i samband med träningen. Jag ligger oftast på kcal underskott då jag har bukfett jag vill bli av med. Kan hamna på plus enstaka dagar i veckan.
Jag väger inte maten utan höftar.Jag äter ca 4-6 gram Omega 3 per dag samt multivitamin. Blir mycket ägg, kyckling, fisk och kvarg. Pulver i samband med träning. Grönsaker i form av broccoli, morötter, harekoverts. Potatis, havregryn och lite frukt som primär kolhydratskälla.
Ingen radikal livsstil som ni ser, men varför blir jag ALLTID sjuk för eller senare? Jag tror att det är efter helkroppspassen som jag brukar bli sjuk.. Inte efter kampsporten.
Det börjar gå ut över mitt jobb och framför allt träning… Hjälp!3 december, 2011 at 22:00 #124492Anonym anvandareMemberYossi wrote:Hej,Så fort jag hamnar i den bästa fasen i min träning och kost så avbryts den av att jag blir sjuk. Ont i halsen, sjukdomskänsla i kroppen som gör att jag bara vill ligga ner.
Jag tränar ett rätt ordentligt helkroppspass en eller två gånger i veckan och varierar det med kampsport två gånger i veckan. Min diet försöker jag hålla på ca 50% protein, 30% fett och 20% kolhydrater som jag försöker ta i samband med träningen. Jag ligger oftast på kcal underskott då jag har bukfett jag vill bli av med. Kan hamna på plus enstaka dagar i veckan.
Jag väger inte maten utan höftar.Jag äter ca 4-6 gram Omega 3 per dag samt multivitamin. Blir mycket ägg, kyckling, fisk och kvarg. Pulver i samband med träning. Grönsaker i form av broccoli, morötter, harekoverts. Potatis, havregryn och lite frukt som primär kolhydratskälla.
Ingen radikal livsstil som ni ser, men varför blir jag ALLTID sjuk för eller senare? Jag tror att det är efter helkroppspassen som jag brukar bli sjuk.. Inte efter kampsporten.
Det börjar gå ut över mitt jobb och framför allt träning… Hjälp!Jag hittade den här gamla tråden. Fast det beror på lite hur hårt du kör. [http://forum.body.se/showthread.php?t=102 Läs sista inlägget.]
3 december, 2011 at 23:19 #124493Anonym anvandareMemberHur ofta är du sjuk då?
4 december, 2011 at 15:03 #124494Anonym anvandareMemberMen det finns ju folk som tränar mycket hårdare än jag utan att bli sjuka?
Jag kör rätt ofta till failure, kan det ha med saken att göra?Jag har varit sjuk 3 gånger sen september.
4 december, 2011 at 15:59 #124495Anonym anvandareMemberdet är en tuff period just nu. aggresivare influensa vad jag hört. jag har med varit sjuk mycket nu. men nu blir det fan träning imorrn!!
4 december, 2011 at 16:28 #124496Anonym anvandareMemberTvätta händerna, peta dig inte i näsan, ögon, mun. Tvätta händerna. Klia dig inte i ansiktet. Tvätta händerna. Öppna dörrar med armbågen. Tvätta händerna.
Pussas inte med nya flickor var helg.
Och tvätta händerna.
4 december, 2011 at 16:50 #124497Anonym anvandareMemberSammy wrote:Tvätta händerna, peta dig inte i näsan, ögon, mun. Tvätta händerna. Klia dig inte i ansiktet. Tvätta händerna. Öppna dörrar med armbågen. Tvätta händerna.Pussas inte med nya flickor var helg.
Och tvätta händerna.
Tänk om alla tvättade händerna…… hostade och nös i armvecket… tvättade händerna efter dem snyter sig eller varit på toa…..
Men framförallt, vara hemma när man är sjuk!
4 december, 2011 at 17:17 #124498Anonym anvandareMemberTvätter iofs inte själv händerna sådär vidare värst ofta, självklart efter toabesöken. Är
sjuk någon gång om året kanske. Ibland tror jag en del människor helt enkelt har lättare
att bli sjuka än andra. Märks inte minst på frånvaron på jobbet. Brukar allt som oftast
vara samma personer år ut och år in. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.