Blivit svagare

Home Forums Allmänt om gymträning Blivit svagare

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Skulle träna bröst idag, uptäckte dock att jag blev tvungen att säka några kilo på varje övnining och klarade inte alls lika många repetitioner, förra veckan kunde jag lyfta med bättre tryck. Är detta ett normalt fenomen?

Har du fått tillräckligt med mat och vila?

Jag hade inte ätit på 4 timmar på det passet. Så det kan vara en orsak. Jag har varken tid eller möjlighet att äta i 1-1,5 timme före passet.

pellesvanslös wrote:
    Jag hade inte ätit på 4 timmar på det passet. Så det kan vara en orsak. Jag har varken tid eller möjlighet att äta i 1-1,5 timme före passet.

Själv kan jag träna utan att ha ätit på väldigt många timmar, men det är nog mest en vanesak. Är du ovan är det inte otänkbart att det går segt.

annars bör du fundera över om musklerna fått tillräckligt med vila. Du borde inte träna samma muskelgrupp tungt två dagar i rad och förvänta dig samma ork och styrka de båda dagarna.

När detta har hänt mig så är de ofta en förkylning på väg, får symtom 1-2 dagar efter jag känner såhär på gymmet. Men även om de inte är de så ta en veckas vila o ät som man ska. Detta hjälper på mig, och man är dessutom väldigt peppar på att träna efter en veckas vila.

Minskning i styrka kan vara ett tidigt tecken på överträning.

Dålig sömn och lite mat spelar även in men om det är krafig sänkning så ska du nog vila mer och äta som ett troll…

Sjönk 15kg i bänken på 1 vecka pga överträning.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.