bodypump, bra?

Home Forums Allmänt om gymträning bodypump, bra?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!
    Jag har bestämt mig att börja träna bodypump, tänkt lägga upp det två bodypump pass i veckan och två löprundor 8 – 12 km.
    till min stora besvikelse när jag googlat runt om bodypump är ”det är skit” i princip.

Det jag vill uppnå är viktminskning (ja kosten är korrigerad) samtidigt bibehålla muskelmassa och till och med öka på den.
    dock är jag inte ute efter en Arnold kropp dvs stora muskler. utan bara en snygg slimmad kropp.

så är det någon som har något positivt att säga om bodypump?

tennevi wrote:
    Hej!
    Jag har bestämt mig att börja träna bodypump, tänkt lägga upp det två bodypump pass i veckan och två löprundor 8 – 12 km.
    till min stora besvikelse när jag googlat runt om bodypump är ”det är skit” i princip.

Det jag vill uppnå är viktminskning (ja kosten är korrigerad) samtidigt bibehålla muskelmassa och till och med öka på den.
    dock är jag inte ute efter en Arnold kropp dvs stora muskler. utan bara en snygg slimmad kropp.

så är det någon som har något positivt att säga om bodypump?

Det är bättre att träna bodypump än att sitta still i soffan. Typ.

Däremot så kommer du inte att öka din muskelmassa med den träningsformen, och beroende på hur mycket muskler du har i dagsläget kanske inte ens bibehålla det du har.

”Tråkigt nog” så är styrketräning på gym det absolut bästa sättet att under diet bibehålla eller öka sin muskelmassa.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.