BodyPump, promenader och allmänna funderingar?

Home Forums Allmänt om gymträning BodyPump, promenader och allmänna funderingar?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #567926

    Tänk på att bygga en bra grund till att början. Övningarna jag räknade upp borde räcka till att börja med.

    Om du ändå vill ha fler övningar kan du dela upp kroppen i två halvkroppspass, tex;
    1.
    Knäböj
    Bänkpress
    Stångrodd
    Bicepscurl
    2.
    Marklyft
    Upprätt rodd (för axlar)
    Chins
    Dips

    #567927

    Nja, det du SKA bry dig om är proteiner. Du måste käka protein för att ha minsta chans till att växa eftersom det är kroppens byggstenar. Fett måste du också äta dock inte vräka i dig. Så hett tips är att välja en bra protein källa, sen hitta någon lämplig god kolhydrat källa och kanske lite grönsaker. Sen kanske du gör en sås på grädde (inte det bästa fettet men funkar ändå) som blir din fett källa. Bästa fetterna får du från nötter (mandlar, cashew etc) olivolja, fet fisk (exempel lax) och lite andra käcka livsmedel. Så om du inte vill göra någon sås kan du bara hälla på lite olivolja, gott som fan samt ger dig bra fett.

    Jag rekommenderar att du läser deffguiden då den ger dig ganska grundläggande insikt i vad och hur du bör äta. Det mesta gäller även när du inte deffar bara att du ska käka i större mängder.

    Sist men inte minst: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071 http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071%5D Enjoy!

    Kör med din polare, låter som en bra idé!

    #567928

    Tack som fan för allting grabbar.

    Nu kan jag, med lite mer kött på benen, glida ner till gymmet och köra på samtidigt som jag vet vad jag ska äta innan jag drar dit eller när jag kommer hem :)

    Övning ger färdighet :)

    Tack för länken också, nu vet jag vad för övningar det handlar om också :up:

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.