Home › Forums › Allmänt om gymträning › Börja träna ordentligt för första gången!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 augusti, 2012 at 18:41 #98429Anonym anvandareMember26 augusti, 2012 at 18:41 #1067746Anonym anvandareMember
Tjena!
Ny här på forumet och på Body.seSkulle behöva lite tips för att komma i form och öka muskelstyrkan.
Har lirat ishockey innan för 5 år sedan. Slutade p.g.a skolan.
Vill komma i form igen eftersom jag har börjat lira i korpen nu och känner att jag inte hänger med.
Plus att mitt jobb kräver styrka i överkroppen.Lite info om mig:
Ålder: 19 (20 i oktober)
Längd: cirka 186-188cm
Vikt: 67.6kg (med kläder på)Har införskaffat ett Fitness 24 Seven gymkort genom företaget jag jobbar på och känner att nu är det dags!
Mina frågor:
* Hur ofta ska man träna?
* Hur lägger man upp träningen bäst?
* Proteinpulver? Behövs detta?
* Gå upp i vikt och öka musklerna?
* Hur ska man äta hemma? Ska man ersätta någon måltid med annat?Säg gärna något som jag bör tänka på om jag nu har missat det bland frågorna.
Är villig att satsa på detta på min fritid och vill komma i form igen.Min fritid:
Ja de är jobb som gäller för mig (8-17) sen har jag inget efter de.
Varken djur eller tjej, så har inga tider att passa.
Oftast blir de laga mat när man kommer hem och lira lite Xbox eller arbeta med musik vid datorn.
På helgerna träffar man polare och har det trevligt.
Dricker knappt någon alkohol, rökar ej men snusar dock.Varför jag vill börja träna?
Känner att jag inte hänger med folk som är 15-20 år äldre än mig med ölmagar vilket jag skäms över.
Känner mig som en tandpetare när man är på stranden.
Känner mig riktigt otränad och orkar knappt något.Vill ej bli någon bodybuilder eller strandraggare. Utan vill komma i form och känna att jag orkar.
Ha en snyggare kropp där man inte ser revben, nyckelben rakt igenom.
Jag är alltså en person av skin och ben och inga muskler.Tackar för att ni tar er tid att läsa och ge tips
//Kerawig.PS. Vet ej om denna tråden hamnade rätt då jag är ny här och kollade rundor lite och tyckte här lät bäst.
27 augusti, 2012 at 09:13 #1067761Anonym anvandareMemberEnkelt är bäst.
För mig själv fungerade det bäst med 3 helkroppsspass i veckan, körda ett konditionspass 1 gång i veckan för att det var kul.– Men 3 helkroppspass gav min kropp den träning den behövde och den vilan som behövdes.
– Nu vet jag inte hur du äter, men du kommer behöva äta mer. Du behöver inte räkna kalorier osv men en liten plan över dina måltider hjälper mycket och kräver inte mycket energi.
– Tillskott använder inte jag, har klarat mig utan i ett par år nu. Dock så använde jag det som mellanmål då jag hade svårt att få i mig tillräckligt kalorier. Bra för återhämtning med.Men 3 helkroppspass och ät hemmalagad, bra mat. – Enkelt men guld värt. Svårt att följa om man som jag var en skräpmats-junkie, tog något år att sluta:$
Gör en plan över hur du vill göra, testa i ett par månader och får du bra resultat så bra, annars gör om
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.